Categories: Автоновини

Українцям нагадали, у яких випадках можуть конфіскувати авто під час війни

У контексті воєнного стану, що радикально змінив повсякденне життя в Україні, громадянам нагадали про нові правила, які можуть призвести до конфіскації автомобілів.

За інформацією від Avtosota, Київська міська рада встановила обмеження на використання транспортних засобів без належних глушників або аналогічних пристроїв, які знижують шум вихлопної системи. Центр протидії дезінформації при Раді національної безпеки і оборони України роз’яснив, що такі порушення можуть призвести не лише до штрафів, а й до конфіскації автомобілів.

Українське законодавство, включаючи Конституцію та Цивільний кодекс, разом із спеціальними законами про воєнний стан, дозволяє конфіскацію майна у таких випадках. Важливо відзначити, що конфіскація майна не означає втрати права власності, і держава зобов’язана надати компенсацію. Також існує можливість повернення майна після закінчення воєнного стану.

Заборона Київської міської ради на їзду без глушника випливає з розділу 31 Правил дорожнього руху, що стосується технічного стану транспортних засобів. Конфіскація може застосовуватися і у випадках, коли українські військові потребують автомобілі для бойових дій, з обіцянкою їх повернення після виконання місії. Критерії реквізиції майна включають обов’язкову компенсацію, рішення про конфіскацію вищими військовими чинами або спеціальними підрозділами, документальне оформлення та попередню оцінку майна.

У зонах активних бойових дій, відповідно до Закону “Про правовий режим воєнного стану”, дозволено вилучення майна без згоди державної адміністрації, що підкреслює надзвичайний характер воєнного стану. Це нагадування служить важливим попередженням для українських водіїв щодо потенційних наслідків порушення нових правил в умовах воєнного стану.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Олександр Успішний

Я понад 8 років працюю з автомобільною тематикою й добре знаю, чим живе автосвіт — від нових моделей і технологій до ринку вживаних авто. Щодня відстежую новини, тенденції та експертні огляди, щоб читачі отримували лише актуальну й достовірну інформацію. Моя мета — робити автомобільні новини цікавими не лише для фахівців, а й для всіх, хто любить машини. У кожному матеріалі я поєдную аналітику, досвід і просту, зрозумілу подачу. Вірю, що якісна авто-журналістика має не лише інформувати, а й допомагати водіям приймати правильні рішення.

Recent Posts

Топ-5 кросоверів, які часто підводять власників: моделі, що створюють більше проблем, ніж радості

Дізнайтеся, які кросовери на вторинному ринку найчастіше розчаровують власників. ТОП-5 моделей з типічними поломками —…

51 хвилина ago

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

2 години ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

3 години ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

23 години ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

24 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

1 день ago