У відомостях від заступника голови Національного банку України, Сергія Ніколайчука, висловлено занепокоєння можливим скороченням міжнародної підтримки, яка фінансує великий зовнішньоторговельний дефіцит в умовах війни. Для компенсації високого торгівельного дефіциту та підсилення фіскальної стійкості країни уряд розглядає можливість обмеження некритичного імпорту, перш за все, через фіскальні заходи. Зазначається, що це може призвести до ініціатив щодо підвищення мит на різні товари, включаючи автомобілі.
Заступник голови НБУ підкреслює, що в умовах війни високий торгівельний дефіцит є наслідком руйнування виробничих потужностей та логістичних проблем. Проте, він вважає непродуктивним методом контролювати цю проблему через обмеження внутрішнього споживання шляхом ослаблення національної валюти. Замість цього, рекомендується використовувати фіскальні інструменти, зокрема диференціацію митних тарифів та введення обмежень на некритичний імпорт.
Згідно з даними Національного банку, від’ємний сальдо зовнішньої торгівлі України товарами й послугами значно зросло за 11 місяців 2023 року, досягнувши $34,11 млрд. Це викликано збільшенням дефіциту на 58,9%, зокрема торгівлі товарами – майже у 2,2 раза порівняно з аналогічним періодом минулого року.
Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!
Дизель або бензиновий турбомотор — що вигідніше та надійніше для українських доріг? Порівнюємо ресурс, витрати,…
Найнадійніші дизельні кросовери для України з ресурсними двигунами. Реальні пробіги, перевірені мотори та моделі, які…
Найнадійніші дизельні двигуни сучасності, здатні проходити 300–500 тис. км без капремонту. Рейтинг на основі даних…
Топ-5 кросоверів із майже «вічними» двигунами: моделі, які без капремонту проходять сотні тисяч кілометрів. Реальний…
ТОП-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні в Україні у 2025-2026 роках: моделі…
Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: прості ознаки зносу, коли його перевіряти та чому…