В якому регіоні України стався автомобільний “бум” у жовтні, і чому це дивує?
Авторинок України продовжує зростати
За даними Інституту досліджень авторинку, активність на ринку легкових автомобілів у жовтні 2025 року залишалася високою — як на первинному (нові авто), так і на вторинному (вживані), повідомляє SUVNews.
Попит традиційно зосередився у великих економічно активних регіонах, однак цього місяця статистика принесла кілька цікавих сюрпризів.
Внутрішній ринок: “Дія” встановила рекорд
Абсолютним лідером внутрішнього ринку стала онлайн-реєстрація через застосунок “Дія” — понад 18 тисяч угод.
Це майже чверть від усіх перепродажів в Україні, що підтверджує: цифрові сервіси вже стали нормою, а не новинкою.
У класичному регіональному заліку:
-
Київ — 8,5 тис. угод
-
Дніпропетровська область
-
Одеська, Київська та Львівська області — теж у лідерах
Середня група — Харківська, Вінницька та Хмельницька області.
А найнижчу активність традиційно демонструють Донецька та Херсонська області, що пояснюється близькістю до зони бойових дій.
У базі відкритих даних ГСЦ МВС також відсутня статистика по Луганщині та Криму.
Перші реєстрації імпортованих авто: Львів випередив столицю
У сегменті вживаних авто з-за кордону лідирує Львівська область — 3,8 тис. перших реєстрацій.
Саме Львів сьогодні став головним “вікном в Європу” для автомобільного імпорту, випередивши навіть Київ (3,1 тис.).
Трійку замикає Рівненщина (1,8 тис.), яка традиційно утримує стабільні показники завдяки близькості до кордону й активному ринку перегонів.
Далі — Київська, Дніпропетровська, Волинська та Одеська області.
Цікаво, що навіть Харківщина, попри віддаленість від кордону, демонструє стабільний попит на “свіжопригнані” машини.
Нові авто: Київ недосяжний
У категорії нових легковиків безумовний лідер — Київ.
На столицю припадає майже 40% усіх продажів нових авто в Україні.
Цей показник частково пояснюється тим, що саме в Києві зосереджено головні офіси лізингових компаній, дистриб’юторів і корпоративних клієнтів.
Багато авто після реєстрації роз’їжджаються в регіони, хоча й залишаються з київськими номерними знаками “AA”.
Далі в рейтингу:
-
Дніпропетровська область — 7,7%
-
Київська область — 6,5%
До ТОП-10 також увійшли Львів, Одеса, Харків, Вінниця та Полтава.
Ці регіони відзначаються високою купівельною спроможністю і розвиненою дилерською мережею.
Цікаві спостереження
Попри лідерство у ввезенні вживаних авто, Рівненщина посідає майже останнє місце у продажах нових машин (менше 1%).
Це ще раз доводить, що в кожному регіоні існує свій баланс між новими та “перевіреними часом” автомобілями.
Аналітики зазначають:
-
Де є стабільна економіка та бізнес-активність, там більше нових авто.
-
Де близько кордон і сильна логістика, там — імпорт.
-
А де активні користувачі цифрових сервісів, там — “Дія” і онлайн-реєстрації.
Авторинок — дзеркало української економіки
У жовтні 2025 року авторинок знову довів, що залишається індикатором фінансового здоров’я регіонів.
Там, де розвиваються бізнес, логістика і приватний сектор, — зростають і продажі автомобілів.
Попри виклики війни, інфляції й зміну податкових правил, українці продовжують:
-
купувати авто,
-
шукати вигідні варіанти,
-
адаптуватися до нових умов ринку.
Висновок
Жовтень показав, що попит на автомобілі в Україні стабільно високий, а регіональна динаміка залишається живою та різноманітною.
У листопаді експерти очікують нову хвилю активності — зокрема, на тлі очікуваних змін податкової політики щодо імпорту авто.
Тож боротьба за перше місце між Львовом, Києвом та Дніпром лише починається.
Нашим читачам також цікаво:
- Бум електрокарів в Україні: які нові авто купують українці, а що обирає бізнес в жовтні 2025
- Ринок нових вантажівок в Україні зріс: які бренди очолили продажі у жовтні
- Stellantis відкликає 375 тисяч позашляховиків через ризик загоряння