Топ-5 найкращих дизельних двигунів у сучасних авто

Фото: SUVNews

Попри агресивний перехід на електромобілі та гібриди, дизельні двигуни залишаються золотим стандартом для тих, хто цінує величезний запас ходу, момент на низах та економічність на трасі.
У 2020–2025 роках не всі дизелі є однаково вдалими: одні страждають на проблеми з системою уприскування, інші — на крихкі турбіни або дорогі EGR/DPF.
Але є п’ять моторів, які експерти та механіки одностайно називають еталонними серед сучасних дизелів.

Редакція SUVNews зібрала топ на основі:

  • реальних відгуків власників,

  • досвіду українських СТО,

  • статистики ресурсів і типових поломок,

  • проведених тестів на довговічність.

1.BMW 3.0D B57 — найкращий сучасний рядний турбодизель

Потужність: 265–340 к.с.
Крутний момент: до 700 Н·м
Застосування: BMW X3, X5, X7, 5 Series, 7 Series

Чому в топі

B57 — спадкоємець легендарних M57 та N57. Це один із найбільш збалансованих дизелів у світі: тихий, надзвичайно тяговитий і дуже ресурсний.

Переваги:

  • надійний ланцюг ГРМ (тепер розташований спереду);

  • потужна турбіна з великим ресурсом;

  • відмінна робота з 8HP коробкою;

  • мінімум проблем зі сажовим фільтром.

Ресурс

При правильному обслуговуванні — 500–600 тис. км без капремонту.

2. Mercedes-Benz 2.0 OM654 — найчистіший та найефективніший дизель у класі

Потужність: 150–245 к.с.
Крутний момент: до 500 Н·м
Застосування: C-Class, E-Class, GLC, Sprinter

Чому в топі

OM654 — це нове покоління дизелів Mercedes, розроблених з нуля для відповідності жорстким екостандартам без втрати ресурсу.

Переваги:

  • алюмінієвий блок з надміцним покриттям Nanoslide;

  • низькі вібрації та дуже тихий хід;

  • один із найекономічніших дизелів у світі;

  • простіша конструкція, ніж OM651.

Ресурс

Реальні випадки — 400–500 тис. км і більше.

3. Toyota 2.8 D-4D (1GD-FTV) — найвитриваліший сучасний дизель

Потужність: 204 к.с.
Крутний момент: 420–500 Н·м
Застосування: Toyota Hilux, Land Cruiser Prado, HiAce

Чому в топі

Це один із найнадійніших дизелів, створених після 2015 року.
1GD-FTV розробляли спеціально для країн із важкими умовами експлуатації.

Переваги:

  • дуже міцний блок і колінвал;

  • турбіна з довгим ресурсом навіть на поганому паливі;

  • просте та надійне охолодження;

  • витривалість у горах, спеку та бездоріжжя.

Ресурс

Без проблем проходить 500–700 тис. км, особливо у пікапах та позашляховиках.

4. Mazda 2.2 Skyactiv-D — найекономічніший дизель у світі

Потужність: 150–184 к.с.
Крутний момент: 380–450 Н·м
Застосування: Mazda 6, CX-5

Чому в топі

Хоча Mazda відома атмосферниками, її дизель Skyactiv-D став інженерним проривом.

Переваги:

  • унікально низька ступінь стиску → менше детонації, менше навантаження;

  • тихий, як бензиновий;

  • дуже економічний (5–6 л на трасі);

  • невибагливий і витривалий.

Ресурс

Практика показує реальні пробіги 350–450 тис. км без серйозних втручань.

5. Volkswagen 2.0 TDI (EA288) — наймасовіший і найуспішніший дизель Європи

Потужність: 122–200 к.с.
Крутний момент: 320–400 Н·м
Застосування: Golf, Passat, Tiguan, Skoda Octavia, Kodiaq, Seat Ateca

Чому в топі

EA288 став головним дизелем Європи у 2014–2025 рр. Він набагато надійніший за проблемний EA189.

Переваги:

  • оновлена система впорску;

  • витривалий DPF;

  • краща термостабільність;

  • низькі витрати пального — 4,5–6 л на 100 км.

Ресурс

400–500 тис. км при правильному обслуговуванні — норма.

Які дизелі найкраще працюють в Україні

Україна має специфічні умови експлуатації дизельних авто:

Неідеальна якість дизельного палива

Паливо у різних регіонах може суттєво відрізнятися по:

  • сірці,

  • мастильності,

  • чистоті.

Найкраще переносять наш дизель: Toyota 2.8 D-4D, BMW B57, OM654.

Холодні зими

Дизельні авто чутливі до зимового пального.
Найстійкіші моторизації: Toyota, Mercedes, BMW.

Довгі траси і міжмісто

Українці багато їздять трасами — дизельні двигуни тут найекономічніші.

Популярність б/в авто

Україна активно імпортує авто з великим пробігом.
Тому важливо, щоб двигун спокійно витримував:

  • 200–250 тис. км з Європи,

  • +200 тис. км в Україні.

Це можуть: BMW B57, Toyota 1GD, VW EA288.

Висновок редакції

Сучасні дизельні двигуни залишаються одними з найефективніших силових агрегатів у світі.
У цьому рейтингу — лише ті мотори, які підтвердили свою надійність на практиці, витримали екстремальні умови та довели, що зможуть пройти 300–600+ тис. км без серйозних втручань.

Зараз читають:

Читайте також