Топ-5 найкращих дизельних двигунів у сучасних авто
Попри агресивний перехід на електромобілі та гібриди, дизельні двигуни залишаються золотим стандартом для тих, хто цінує величезний запас ходу, момент на низах та економічність на трасі.
У 2020–2025 роках не всі дизелі є однаково вдалими: одні страждають на проблеми з системою уприскування, інші — на крихкі турбіни або дорогі EGR/DPF.
Але є п’ять моторів, які експерти та механіки одностайно називають еталонними серед сучасних дизелів.
Редакція SUVNews зібрала топ на основі:
-
реальних відгуків власників,
-
досвіду українських СТО,
-
статистики ресурсів і типових поломок,
-
проведених тестів на довговічність.
1.BMW 3.0D B57 — найкращий сучасний рядний турбодизель
Потужність: 265–340 к.с.
Крутний момент: до 700 Н·м
Застосування: BMW X3, X5, X7, 5 Series, 7 Series
Чому в топі
B57 — спадкоємець легендарних M57 та N57. Це один із найбільш збалансованих дизелів у світі: тихий, надзвичайно тяговитий і дуже ресурсний.
Переваги:
-
надійний ланцюг ГРМ (тепер розташований спереду);
-
потужна турбіна з великим ресурсом;
-
відмінна робота з 8HP коробкою;
-
мінімум проблем зі сажовим фільтром.
Ресурс
При правильному обслуговуванні — 500–600 тис. км без капремонту.
2. Mercedes-Benz 2.0 OM654 — найчистіший та найефективніший дизель у класі
Потужність: 150–245 к.с.
Крутний момент: до 500 Н·м
Застосування: C-Class, E-Class, GLC, Sprinter
Чому в топі
OM654 — це нове покоління дизелів Mercedes, розроблених з нуля для відповідності жорстким екостандартам без втрати ресурсу.
Переваги:
-
алюмінієвий блок з надміцним покриттям Nanoslide;
-
низькі вібрації та дуже тихий хід;
-
один із найекономічніших дизелів у світі;
-
простіша конструкція, ніж OM651.
Ресурс
Реальні випадки — 400–500 тис. км і більше.
3. Toyota 2.8 D-4D (1GD-FTV) — найвитриваліший сучасний дизель
Потужність: 204 к.с.
Крутний момент: 420–500 Н·м
Застосування: Toyota Hilux, Land Cruiser Prado, HiAce
Чому в топі
Це один із найнадійніших дизелів, створених після 2015 року.
1GD-FTV розробляли спеціально для країн із важкими умовами експлуатації.
Переваги:
-
дуже міцний блок і колінвал;
-
турбіна з довгим ресурсом навіть на поганому паливі;
-
просте та надійне охолодження;
-
витривалість у горах, спеку та бездоріжжя.
Ресурс
Без проблем проходить 500–700 тис. км, особливо у пікапах та позашляховиках.
4. Mazda 2.2 Skyactiv-D — найекономічніший дизель у світі
Потужність: 150–184 к.с.
Крутний момент: 380–450 Н·м
Застосування: Mazda 6, CX-5
Чому в топі
Хоча Mazda відома атмосферниками, її дизель Skyactiv-D став інженерним проривом.
Переваги:
-
унікально низька ступінь стиску → менше детонації, менше навантаження;
-
тихий, як бензиновий;
-
дуже економічний (5–6 л на трасі);
-
невибагливий і витривалий.
Ресурс
Практика показує реальні пробіги 350–450 тис. км без серйозних втручань.
5. Volkswagen 2.0 TDI (EA288) — наймасовіший і найуспішніший дизель Європи
Потужність: 122–200 к.с.
Крутний момент: 320–400 Н·м
Застосування: Golf, Passat, Tiguan, Skoda Octavia, Kodiaq, Seat Ateca
Чому в топі
EA288 став головним дизелем Європи у 2014–2025 рр. Він набагато надійніший за проблемний EA189.
Переваги:
-
оновлена система впорску;
-
витривалий DPF;
-
краща термостабільність;
-
низькі витрати пального — 4,5–6 л на 100 км.
Ресурс
400–500 тис. км при правильному обслуговуванні — норма.
Які дизелі найкраще працюють в Україні
Україна має специфічні умови експлуатації дизельних авто:
Неідеальна якість дизельного палива
Паливо у різних регіонах може суттєво відрізнятися по:
-
сірці,
-
мастильності,
-
чистоті.
Найкраще переносять наш дизель: Toyota 2.8 D-4D, BMW B57, OM654.
Холодні зими
Дизельні авто чутливі до зимового пального.
Найстійкіші моторизації: Toyota, Mercedes, BMW.
Довгі траси і міжмісто
Українці багато їздять трасами — дизельні двигуни тут найекономічніші.
Популярність б/в авто
Україна активно імпортує авто з великим пробігом.
Тому важливо, щоб двигун спокійно витримував:
-
200–250 тис. км з Європи,
-
+200 тис. км в Україні.
Це можуть: BMW B57, Toyota 1GD, VW EA288.
Висновок редакції
Сучасні дизельні двигуни залишаються одними з найефективніших силових агрегатів у світі.
У цьому рейтингу — лише ті мотори, які підтвердили свою надійність на практиці, витримали екстремальні умови та довели, що зможуть пройти 300–600+ тис. км без серйозних втручань.
Зараз читають:
- Топ-9 найнадійніших «німців», здатних без поломок подолати 500 тис. км
- Топ-6 автомобілів, яким не страшні погані дороги і неякісний бензин
- Топ-5 найкращих бензинових двигунів останнього десятиліття