ТОП-7 майже “вічних” дизельних двигунів

Фото: SUVNews

Чому дизель досі цінують за ресурс

Попри тиск екологічних норм і поступове витіснення дизеля з нових моделей, саме дизельні двигуни залишаються еталоном витривалості. За даними ADAC Pannenstatistik (Німеччина), дизельні авто віком понад 8 років у середньому мають менше критичних відмов двигуна, ніж бензинові турбомотори.

Ключова причина — вищий запас міцності, нижчі оберти та інша філософія навантажень.

ТОП-7 дизельних двигунів з реально великим ресурсом

1. Volkswagen 2.0 TDI (EA189 / EA288)

Один із наймасовіших дизелів у Європі. Після усунення «дизельгейту» мотори EA288 показали себе як одні з найстабільніших у класі.

За даними TÜV Report, автомобілі з 2.0 TDI демонструють нижчий за середній рівень серйозних моторних несправностей у віці 7–10 років.

Реальний ресурс: 350–450 тис. км

2. Mercedes-Benz OM651 (2.1 CDI)

Цей двигун став основою для десятків моделей Mercedes, від C-Class до GLC. Видання AutoBild неодноразово включало OM651 до списків найвитриваліших дизелів Європи.

Після модернізацій (2013+) двигун позбувся дитячих хвороб і отримав репутацію «мільйонника» в комерційному сегменті.

Реальний ресурс: 400–500 тис. км

3. BMW 3.0d (M57 / B57)

Рядна «шістка» BMW — культовий дизель. WhatCar? Reliability Survey підтверджує: саме 3.0d має найнижчий рівень моторних поломок серед дизельних BMW.

M57 вважається одним із найкращих дизелів початку 2000-х, а B57 — його сучасним еволюційним продовженням.

Реальний ресурс: 450–600 тис. км

4. Toyota 2.2 D-4D (серія AD)

Toyota рідко асоціюють із дизелями, але 2.2 D-4D отримав високу оцінку від Consumer Reports за надійність у кросоверах RAV4 та Avensis.

Після доопрацювань EGR і ГБЦ двигун став одним із найвитриваліших у своєму класі.

Реальний ресурс: 350–450 тис. км

5. PSA 1.9 / 2.0 HDi (DW10, DW12)

Французькі дизелі, які зламали стереотипи. ADAC і WhatCar? визнають: HDi — одні з найкращих дизелів для великих пробігів.

Особливо добре себе зарекомендували версії без складних екологічних надбудов ранніх років.

Реальний ресурс: 400+ тис. км

6. Fiat / Alfa Romeo 1.9 JTD / JTDm

Саме Fiat стояв біля витоків Common Rail. AutoBild та Quattroruote неодноразово називали 1.9 JTD «еталоном надійності серед дизелів».

Цей мотор масово використовувався в Opel, Saab і навіть Cadillac.

Реальний ресурс: 400–500 тис. км

7. Volvo 2.4 D5

П’ятициліндровий дизель Volvo — легенда. За даними TÜV, D5 має один із найнижчих показників серйозних дефектів серед великих дизельних моторів.

Особливо добре себе показали версії до повної електрифікації модельного ряду.

Реальний ресурс: 500 тис. км і більше

Український контекст: що реально їздить довго

За даними AUTO.RIA, найбільші середні пробіги в Україні демонструють:

  • BMW з 3.0d;

  • Volkswagen / Skoda з 2.0 TDI;

  • Mercedes із OM651.

Українські СТО підтверджують: дизель залишається найвитривалішим вибором для тих, хто їздить багато, особливо на трасі.

Джерела та аналітика

  • TÜV Report (DE) — статистика техоглядів

  • ADAC Pannenstatistik

  • Consumer Reports

  • WhatCar? Reliability Survey

  • AutoBild, MotorTrend, Quattroruote

  • Український вторинний ринок: AUTO.RIA, OLX Авто

Висновок

Сучасний дизель — це не про екологію, а про ресурс, тягу і витривалість. Якщо двигун обраний правильно й обслуговується за регламентом, 400–500 тис. км — це норма, а не виняток.

Нашим читачам також цікаво:

Читайте також