Уникнути серйозних проблем з автомобілем можна, якщо вчасно розпізнати перші ознаки несправностей і відразу їх усунути. Часто порушення в роботі механізмів виявляються завдяки незвичним звукам. Багато водіїв на них не звертають уваги, втрачаючи момент, коли проблему ще можна вирішити невеликим ремонтом. Які саме несправності автомобіля можна визначити на слух, розповідає SUVNews.
Більш-менш досвідчені водії знають, що багато несправностей видають себе незвичними звуками, які створюють механізми. Одні з них можна почути під час зупинки автомобіля – так проявляються неполадки в двигуні та навісних пристроях. Інші виникають під час їзди, і їх легко розпізнати через відкриті вікна. Правда, для цього треба їхати по трасі з помірним рухом на невисокій швидкості – менше 100 км/год. В іншому випадку ви нічого не почуєте через шум коліс, вітру та проїжджаючих автомобілів.
Ідеальне місце для такої звукової діагностики – тихі вулиці з мінімальним рухом. А їхати краще уздовж припаркованих автомобілів, високих кам’яних огорож або бордюрів – звук підсилиться, і вам буде легше його ідентифікувати. Причому, проїхати вздовж таких відбивних “екранів” слід з відкритими вікнами. І краще кілька разів: спочатку в один бік, потім в інший. Швидкість не повинна бути високою. Оптимальний варіант – 30-50 км/год.
Під час діагностики важливо не лише визначити характер звуку, але й зрозуміти, звідки він виходить.
Більшість авто несправностей, які можна визначити на слух, пов’язані з двигуном, ходовою частиною, коробкою передач та рульовою системою. Значну частину з них викликає поява зазорів у сполучених місцях, через які з’являється стук. Зазвичай він стає особливо чітким на збільшених оборотах мотора. Хоча в деяких випадках звук може стати тихіше – все залежить від температури агрегату та якості змащення.
Стук стає чітким і добре чутним за збільшення зазорів у з’єднаннях деталей поршнів, колінчастого та розподільного валів, блоку циліндрів. Частіше за все він відрізняється рівномірним тактом, частота якого збігається з частотою обертання колінчастого валу.
Такі звуки часто з’являються через пошкодження в кривошипно-шатунному механізмі. Окрім цього, в автомобілях з автоматичною коробкою передач (АКПП) подібні звуки можуть виникати при тріщинах приводного диска.
Один з найскладніших у розпізнаванні звуків – гудіння коліс, інтенсивність якого залежить від швидкості. Такі звуки можуть свідчити про зношеність протектора або підшипників ступиць. Водію важко визначити, яке колесо видає гудіння, необхідно часто змінювати колеса місцями, уважно слухаючи, що змінилося. Інший варіант – підняти машину домкратом і по черзі прокрутити колеса, щоб визначити, який підшипник викликає звук.
Цей шум часто виникає через колодку, що відійшла від гальмівного диска. У цьому випадку варто перевірити циліндри гальмівного супорта. Часті шелестячі звуки можуть свідчити про початок несправності ступичного підшипника.
Якщо ви почули такі звуки, зверніть увагу, чи посилюються вони при збільшенні оборотів. Якщо так, це може свідчити про низький рівень масла, що призводить до порушення регулювання клапанів.
Потоки повітря під час їзди створюють природний шум, який посилюється з ростом швидкості. Як правило, він не чутний в салоні завдяки шумоізоляції. Якщо шум з’явився, варто перевірити ущільнювачі дверей та вікон, які могли забруднитися і перестали щільно прилягати до прорізів.
Читайте також: Назвали топ-3 надійні рамні позашляховики, які оснащені моторами-мільйонниками
Ці звуки можуть свідчити про зношення деталей. Якщо під час обертання двигун видає бренчання, це може бути наслідком зносу ланцюгового привода ГРМ.
Якщо ви почули скрежет під час спроби завести двигун, це може свідчити про неполадки в стартері. Зазвичай це пов’язано з поломкою шестерні.
Скрежет під час повороту ключа зажигання, що припиняється, коли мотор починає працювати, може вказувати на несправність стартера або проблеми з втягувальним реле.
Якщо ви почули гучний грохіт, це може свідчити про зношений підшипник. Такий шум може підказати про необхідність більш детальної діагностики, адже була проблема, що може призвести до дорогого ремонту.
Якщо ви почули хоча б один із цих звуків, варто звернути увагу на стан автомобіля та, якщо необхідно, звернутись до спеціалістів. Пам’ятайте, що своєчасна діагностика та ремонт можуть заощадити ваші гроші та час!
Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!
Найнадійніші дизельні кросовери для України з ресурсними двигунами. Реальні пробіги, перевірені мотори та моделі, які…
Найнадійніші дизельні двигуни сучасності, здатні проходити 300–500 тис. км без капремонту. Рейтинг на основі даних…
Топ-5 кросоверів із майже «вічними» двигунами: моделі, які без капремонту проходять сотні тисяч кілометрів. Реальний…
ТОП-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні в Україні у 2025-2026 роках: моделі…
Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: прості ознаки зносу, коли його перевіряти та чому…
Чому взимку падає тиск у шинах, як правильно їх підкачувати в мороз і чим небезпечні…