5 автобрендів, які найбільше постраждають від тарифів Трампа

Адміністрація президента США Дональда Трампа анонсувала давно очікуваний 25-відсотковий тариф на всі імпортовані автомобілі. Це десятикратне збільшення наявних американських мит. Деякі бренди виглядають особливо вразливими. Видання TopSpeed виділило п’ять марок, для яких нові заходи стануть найболючішими.

Audi

Audi – на відміну від BMW і Mercedes з їхніми кросоверами – не виробляє жодного автомобіля в США. Porsche, що перебуває в аналогічній ситуації, можливо, зможе розраховувати на своїх ентузіастів, готових платити більше. Але Audi буде більш вразлива до підвищення цін. Відносно доступні кросовери Q3 і Q5 становлять 45 відсотків продажів бренду в Америці. За повідомленнями, Volkswagen розглядає можливість перенести частину виробництва Audi в Америку. Цей процес, можливо, доведеться прискорити в терміновому порядку.

Land Rover

JLR, в очікуванні перетворення Jaguar, фактично представлений тільки брендом Land Rover. І Land Rover не виробляє жодну зі своїх моделей Range Rover, Defender або Discovery в Америці. Таким чином, кожен автомобіль бренду зіткнеться з 25-відсотковим тарифом. Навіть якщо Велика Британія зможе укласти угоду про уникнення тарифів, це стосуватиметься лише позашляховиків Range Rover. Відносно доступні лінійки Defender і Discovery виробляються в Словаччині і залежатимуть від угоди з ЄС.

Mazda

Привабливість Mazda завжди полягала в пропозиції продуктивності та розкоші за розумною ціною. Цінова складова цього рівняння може опинитися під загрозою. Mazda виробляє в Америці тільки одну модель – кросовер CX-50. Це означає, що 81 відсоток автомобілів бренду – включно з бестселерами на кшталт кросовера CX-5 і улюбленця ентузіастів MX-5 Miata – оподатковуватимуться 25-відсотковим тарифом.

Toyota/Lexus

Toyota має масштабне виробництво в Америці. Однак близько половини з 2,3 мільйона автомобілів, проданих Toyota в Америці в 2024 році, були імпортовані з кількох різних країн. І це одні з найпопулярніших, найприбутковіших і незамінних моделей бренду. Toyota повністю перенесла виробництво Tacoma в Мексику. Новий 4Runner Toyota виробляє в Японії. Lexus збирає кросовери RX і NX – 56 відсотків продажів бренду в Америці – в Канаді.

Volkswagen

Volkswagen уже стикається з серйозними глобальними проблемами. Нові тарифи США не поліпшать ситуацію. Volkswagen виробляє в Америці моделі Atlas, Atlas Cross Sport та електричний кросовер ID.4. Але тариф на імпорт з Мексики, зокрема, може бути руйнівним.

Збереження цін у діапазоні 25 000-40 000 доларів (1,04-1,66 млн гривень) вкрай важливе для продажів кожної з цих моделей. І це вразливість тільки для самого бренду VW. Люксовий портфель концерну в Америці також майже повністю підпаде під дію тарифів.

Нові тарифи можуть істотно змінити конкурентний ландшафт автомобільного ринку США, змушуючи виробників або підвищувати ціни, що неминуче позначиться на обсягах продажів, або терміново локалізувати виробництво. Компанія Volkswagen Group перебуває в особливо складному становищі, оскільки тарифи зачеплять одразу кілька її ключових брендів, від масового VW до преміальних Audi і Porsche.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Читайте також