Чому ніхто не хоче купувати кросовер BMW XM: причина провалу моделі
Минулого року німецький автобренд BMW зберіг за собою лідерство у сфері світових продажів люксових автомобілів. Незважаючи на скорочення продажів на 2,3%, компанії вдалося реалізувати 2 200 217 автомобілів класу люкс. При цьому головним розчаруванням «баварців» став гібридний кросовер XM, пише Motor1.
Зростання продажів не врятувало BMW XM від останнього місця
Минулого року продажі XM зросли на 15,8%, але це дало змогу наростити загальний обсяг лише до 7 813 одиниць, що на світовому рівні нісенітниця. XM залишається найбільш малопопулярною моделлю в лінійці. Навіть родстер BMW Z4 з його нішевою аудиторією продався в кількості 10 482 автомобілів – хоч і з падінням на 4,3% порівняно з 2023 роком.
Деякі експерти вважають, що порівняння цих двох моделей не зовсім коректне через значну різницю в ціні. Однак той факт, що кабріолет продається краще за кросовер – сегмент, що домінує на ринку, – викликає питання щодо привабливості XM серед покупців.
Чому XM не виправдав очікувань?
Після прем’єри у 2022 році, BMW зробила ставку на американський ринок. У підсумку в США німцям хоч і вдалося продати чверть усіх кросоверів цієї моделі, йшлося про 1 974 автомобілі, що просто мізер.
Помилковий вибір BMW?
Рішення BMW випустити XM виявилося неоднозначним. Спочатку компанія розробляла концепт Vision M Next, який мав стати сучасним наступником легендарного M1. Однак проект було згорнуто, а замість нього BMW вклала ресурси у створення XM – високопродуктивного кросовера з незвичайним дизайном і гібридною силовою установкою.
Цей крок пояснюється з економічного погляду: випуск XM, що базується на існуючій платформі і використовує агрегати нового M5, обходиться дешевше, ніж створення повністю нового спорткара. Аналогічним способом BMW вчинила і з обмеженими серіями 3.0 CSL і Skytop, що базуються на вже існуючих моделях M4 Coupe і M8 Convertible відповідно.
Однак, судячи з низьких продажів, такий розрахунок може виявитися помилковим. Шанувальники бренду явно очікували від BMW чогось іншого, а XM поки що не зміг довести свою цінність на тлі конкурентів.
Промах з XM може змусити компанію переглянути свою стратегію і, можливо, знову повернутися до ідеї відродження повноцінного спорткара, якого так чекає фанатська база бренду.
Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!