Чому водії ллють ацетон у бензин і чим це може закінчитися

У гаражах та на форумах часто можна почути пораду підлити ацетон у бак. Дехто робить це роками, переконуючи, що мотор працює краще. Звучить екзотично, але серед прихильників такого методу є цілі спільноти, повідомляє SUV News.

Ацетон відомий як розчинник, з яким працюють у будівництві, фарбуванні чи медицині. Він легко змішується з бензином і швидко згорає. Саме через ці властивості його й почали вливати в паливо. Прихильники пояснюють: ацетон вимиває відкладення з форсунок і піднімає октанове число.

На папері це виглядає логічно. Чистий ацетон має октанове число 108. Якщо додати півтора літра на 60 літрів бензину А-92, показник зросте на 0,3–0,5. Але більшість водіїв ллють не більше 200 мілілітрів, і тоді результат майже непомітний.

Механік Олександр Г., який понад 20 років ремонтує інжекторні двигуни, каже:

«Такі експерименти не несуть відчутної користі, зате ризики реальні. Ацетон агресивно діє на гумові ущільнювачі та пластикові деталі паливної системи».

Є ще одна ідея, яка гуляє серед водіїв – мовляв, ацетон забирає воду з бака. Це вигадка. Волога не випарується і не змішається, її можна прибрати лише зливом чи просушкою.

Паливний експерт Ігор Л. з Києва додає:

«Виробники сучасних присадок інколи вводять невеликі дози ацетону, але вони розраховані й перевірені. Самостійні експерименти з пляшкою з господарського магазину – це гра в рулетку».

Можливі наслідки – від глушіння мотора через піднятий з дна брухт до протікання шлангів. У старих авто 80-х чи 90-х це проходило майже безкарно. У сучасних машинах, особливо з системами високого тиску, наслідки можуть коштувати заміни дорогих деталей.

Фахівці радять не гнатися за «чарівними» рецептами. Найкращий шлях – якісне паливо, регулярна заміна фільтрів і своєчасне обслуговування. Тоді мотор прослужить довше, ніж від будь-яких сумнівних добавок.

Читайте також