Ланцюг чи ремінь: який привід ГРМ вибрати для надійності та довговічності

При виборі авто більшість звертає увагу на двигун, трансмісію і тип приводу, але мало хто замислюється, що саме приводить в рух розподільні вали двигуна – ланцюг чи ремінь. Ця деталь важлива для надійності, довговічності двигуна та витрат на його обслуговування. Давайте розберемося, що краще вибрати: ланцюг чи ремінь?

Ланцюговий привід ГРМ (газорозподільного механізму) відомий своєю міцністю і довгим терміном служби. У 80-х і 90-х роках більшість автомобілів використовували саме ланцюг, і деякі з цих двигунів працюють до сих пір, проїхавши більше 300 тисяч кілометрів. Але сучасні ланцюгові системи мають як переваги, так і недоліки.

Переваги ланцюгового приводу ГРМ:

Довговічність. У багатьох авто ланцюг не треба міняти до пробігу 100-150 тисяч кілометрів, що зручно для тих, хто планує їздити довго.

Захист. Ланцюг змащується маслом і захищений від води, бруду та інших впливів.

Рідкісна заміна. Ланцюг не потрібно часто міняти, навіть якщо ви рідко користуєтесь автомобілем, що економить гроші.

Передбачуваність зносу. Знос ланцюга можна помітити заздалегідь, наприклад, через підвищений шум. Це дозволяє вчасно замінити його і уникнути раптової поломки.

Недоліки ланцюгового приводу ГРМ:

Складність обслуговування. Заміна ланцюга потребує багато часу і коштує дорого, особливо на сучасних автомобілях.

Проблеми з натягувачами. Якщо натягувач ланцюга не працює добре, ланцюг може розтягнутися або перескочити, що небезпечно, особливо для авто із системою Start-Stop.

Ризик перегріву двигуна. У більшості авто з ланцюгом насос охолоджувальної рідини працює від ременя. Якщо цей ремінь зношується і не замінюється вчасно, двигун може перегрітися.

Ремінний привід ГРМ: плюси і мінуси

Ремінний привід ГРМ набув популярності в останні роки, особливо в сучасних легкових авто. Він легший, тихіший і дешевший у виробництві, тому виробники вибирають його, щоб зменшити вартість машин. Однак у нього є як плюси, так і мінуси в роботі.

Переваги ремінного приводу ГРМ:

Тиха робота. Ремінь м’якший, тому він зменшує вібрації і забезпечує більш тиху роботу двигуна.

Легкість заміни. Заміна ременя простіша, ніж ланцюга, оскільки не треба знімати складні деталі двигуна.

Менша вага. Двигуни з ременем легші, що може покращити розгін авто і зменшити витрату палива.

Недоліки ремінного приводу ГРМ:

Обмежений термін служби. Ремінь зношується і старіє, тому його потрібно міняти кожні 60-100 тисяч кілометрів, залежно від авто, і враховувати вік матеріалу.

Чутливість до умов. Ремінь швидше псується від холоду, вологи, мастила і важких умов їзди.

Раптовий розрив. На відміну від ланцюга, ремінь може порватися раптово без попередження, що може сильно пошкодити двигун.

Що вибрати: ланцюг чи ремінь?

Вибір між ланцюговим і ремінним приводом ГРМ залежить від кількох чинників. Якщо ви плануєте довго їздити на авто і не хочете часто відвідувати сервіс, ланцюг може бути кращим. Він вимагає менше догляду і не потребує частих замін, але обслуговування може бути дорожчим.

Ремінний привід працює тихіше і може бути економнішим, але його потрібно регулярно перевіряти і змінювати. Це може бути краще для тих, хто їздить менше і готовий дбати про авто за графіком.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Джерело Твоя машина
Читайте також