Про муфти Haldex та оливу для них
Муфта Haldex є ключовим елементом системи підключеного повного приводу, яка регулює передачу крутного моменту в залежності від ступеня стиснення муфти. Цей механізм забезпечує передачу крутного моменту з передньої осі на задню і розміщується в корпусі диференціалу заднього моста.
При початку руху автомобіля муфта розподіляє крутний момент між передніми і задніми колесами. У момент старту або розгону задній міст отримує максимальний крутний момент, тоді як керуючий клапан залишається закритим, регулюючи тиск на фрикційні диски, які при цьому сильно стиснуті. Якщо під час руху передні колеса починають буксувати, весь крутний момент також передається на задні колеса. Коли буксує одне переднє колесо, вмикається електронне блокування диференціалу перед муфтою. При стабільній швидкості руху керуючий клапан відкривається, а фрикційні диски муфти стискаються з різними зусиллями в залежності від дорожніх умов, і на задні колеса передається тільки частина крутного моменту. У випадку пробуксовки коліс блок управління ABS фіксує це і регулює клапан управління, відкриваючи або закриваючи його в залежності від того, яка вісь або які колеса втрачають зчеплення. При уповільненні транспортного засобу фрикційні диски муфти повністю розтискаються, і керуючий клапан відкривається, що запобігає передачі крутного моменту на задній міст.
На сьогоднішній день муфти Haldex широко застосовуються у повнопривідних автомобілях таких марок, як Audi, Ford, Land Rover, Lamborghini, Opel, Saab, Seat, Skoda, Volkswagen, Vauxhall і Volvo. Заміна оливи в муфтах Haldex рекомендується кожні 30-60 тисяч кілометрів пробігу, в залежності від конкретної моделі автомобіля, марки та умов експлуатації. В складних умовах рекомендується ще більше скоротити інтервали заміни. Для отримання більш точної інформації краще звернутися в офіційний сервісний центр або ознайомитися з інструкцією з експлуатації вашого автомобіля. Слід пам’ятати, що для цих муфт використовується спеціальна олива.
На відміну від стандартних диференціальних олив, рідина для Haldex має особливі властивості. Її важко назвати саме оливою, оскільки вона має низьку щільність і в’язкість, що більше відповідає характеристикам рідини. Вона створює необхідне тертя між пластинами багатодискового зчеплення, через що в процесі експлуатації відбувається накопичення великої кількості фрикційних частинок у рідині. Ці особливості підкреслюють важливість правильної експлуатації муфт Haldex і своєчасної заміни використовуваної рідини в таких системах.
Наприклад, LIQUI MOLY пропонує спеціальна рідина для муфт HALDEX – Lamellenkupplungsol, яка підходить для муфт Haldex на моделях General Motors, Opel/Vauxhall, Volvo і Volkswagen з відповідностями VW G 052 175 (TL 52175), VW G 055 175 (TL 52175-X) і VW G 060 175 (TL 52175-Y). Важливо підкреслити, що ця олива призначена виключно для використання в системах повного приводу Haldex і не підходить для застосування в стандартних редукторах заднього моста. Придбати дану оливу, та бути впевненим у орігінальності та якості, можна в інтернет магазині maslobaza.com що належить ексклюзивному імпортеру LIQUI MOLY в Україну, компанії Каміон-Оіл.
Lamellenkupplungsol від LIQUI MOLY була спеціально розроблена для максимальної продуктивності та захисту системи повного приводу Haldex, забезпечуючи надійну і плавну роботу в будь-яких умовах експлуатації. Завдяки високій стійкості до зсувних навантажень та оптимальному коефіцієнту тертя, ця рідина сприяє ефективній передачі потужності. Крім того, вона захищає систему від зношування, запобігає утворенню піни та корозії. Заміна оливи з використанням Lamellenkupplungsol не потребує попереднього промивання, оскільки рідина легко змішується з залишковою кількістю старої оливи. Також варто нагадати, що в процесі експлуатації муфти Haldex відбувається накопичення фрикційного матеріалу в вузлі. Тому важливо своєчасно міняти оливу та періодично знімати насос для очищення його сітки.