Що буде з автомобілем, якщо постійно їздити на задньому ході

Чи задумувались ви колись над тим, що відбулося б з автомобілем, якби водій вирішив використовувати задній хід як основну передачу? Здається, що це не повинно сильно відрізнятися від звичайного руху вперед. Але насправді, з автомобільним реверсом все не так просто, як може здатися на перший погляд. І це без врахування того, що рух на задньому ході впливає не тільки на коробку передач, а й на інші системи автомобіля, передає SUVNews.

Чому ідея їзди на задньому ході – це не найкраща думка

Складно уявити собі водія, який наважиться проїхати кілька кілометрів на задньому ході. Однак, багато з тих, у кого є власна «ласточка», хоча б раз задавались питанням: що буде, якщо їхати на задньому ході постійно? Відповідаючи відразу, нічого доброго на автомобіль у такому випадку точно не чекає. І зовсім не обов’язково влаштовувати безумні експерименти, ризикувати своїм транспортним засобом — достатньо зрозуміти деякі особливості роботи коробки передач і системи охолодження автомобіля.

Як задній хід впливає на систему охолодження

Що стосується системи охолодження, то тут все досить очевидно. У 9 з 10 випадків радіатор автомобіля встановлений так, щоб охолодження відбувалося в процесі руху завдяки обдуву набігаючим повітрям. І тому тривале зрушення на задньому ходу в спекотну чи теплу погоду може стати причиною перегріву двигуна. Хоча немає 100% гарантії, що ситуація розвиватиметься саме так. Втім, можна з упевненістю стверджувати, що тривала їзда на реверсі не піде на користь ані двигуну, ані системі охолодження.

Читайте також: Білий рушник на дзеркалі авто: що означає цей сигнал для водіїв

Вплив на коробку передач

Ситуація з коробкою передач виглядає ще більш серйозною. Якщо розібрати коробку передач, можна помітити, що більшість робочих шестерень мають косі зуби, тоді як шестерні заднього ходу мають прямі зуби. Косі зуби служать довше, працюють тихіше та в цілому надійніші, але водночас і дорожчі. Прямі ж зуби швидше зношуються і більше шумлять, проте простіші у виробництві та дешевші. Отже, автовиробники часто економлять на шестернях, відповідальних за реверс, що оправдано, оскільки вони не підлягають такому ж тривалому і напруженому навантаженню, як косі зуби передніх передач.

Що буде, якщо постійно використовувати задній хід?

Усвідомлюючи все це, можна зробити висновок, що постійний рух заднім ходом прискорює зношування деталей коробки передач і навіть може призвести до їх поломки. Тому їздити на задньому ходу на постійній основі, швидше за все, не вийде. Проте, навіть якщо якийсь ентузіаст і спробував би реалізувати подібний трюк, його, напевно, швидше покарали б поліцейські через порушення правил дорожнього руху, а не через поломку коробки передач.

Отже, в нашому випадку краще залишити задній хід для короткочасних маневрів, а не для тривалих поїздок. Автомобіль, безперечно, вам подякує своїм довгим терміном служби!

 

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Читайте також