В Україні введуть обмеження щодо водіїв: якого транспорту це стосується
Верховна Рада зробила ще один крок до впорядкування хаосу на дорогах. Підкомітет із безпеки дорожнього руху підтримав законопроєкт №3023, який уперше встановлює чіткі правила для електросамокатів, моноколіс і сігвеїв, повідомляє Форбс. Україна.
Документ визначає, хто, де і як може пересуватись на легкому електротранспорті. Як пояснили автори проєкту, головна мета – легалізувати цей вид транспорту і зменшити кількість конфліктів між водіями, пішоходами та користувачами самокатів.
«Ми бачимо стрімке зростання кількості електросамокатів у містах. Але правила залишаються сірими. Люди не розуміють, де їм можна їхати, а поліція не має інструментів реагування», – кажут в Раді.
Законопроєкт передбачає кілька нововведень. По-перше, електросамокати визнають повноправними учасниками дорожнього руху. По-друге, для дітей діятимуть вікові обмеження: до 7 років – лише під наглядом дорослих, від 7 до 14 – на тротуарах і велодоріжках, старшим – можна по краю дороги, якщо поруч немає велосмуги. Пріоритет у будь-якому разі залишається за пішоходами.
Також місцева влада отримає право встановлювати зони, де рух електросамокатів буде заборонено. Для цього введуть новий дорожній знак – «Рух електросамокатів заборонено».
Закон набуде чинності через три місяці після публікації. У ньому не фіксують жорстке обмеження швидкості – це питання вирішуватимуть на рівні підзаконних актів.
Причина ухвалення очевидна. За даними Нацполіції, лише за дев’ять місяців 2025 року сталось 1144 аварії за участю електросамокатів. Загинули 14 людей, ще 765 дістали травми.
«Більшість постраждалих – молодь. Люди не розраховують швидкість і гальмівний шлях. Ми щотижня маємо нові випадки», – розповідає інспектор патрульної поліції зі Львова Андрій Г.
Нагадаємо, що Івано-Франківськ уже запровадив заборону на рух самокатів у центрі через скарги пішоходів. Подібні обмеження діють у Парижі, Лондоні та Барселоні.