Яких обертів слід уникати, щоб не пошкодити двигун авто: пояснення мотористів
Основи правильного використання автомобільного двигуна
Сучасні силові агрегати розраховані на тривалу та безвідмовну роботу, але їхній ресурс значною мірою залежить від манери водіння. За даними AMPERCAR.com, часті помилки в підборі діапазону обертів призводять до передчасного зносу деталей і дорогого ремонту.
Навіщо небезпечно крутити двигун «в підвал»
Червона зона на тахометрі позначає максимально допустимі оберти: для бензинових моторів це 6000–7000 об/хв, для дизелів – 4500–5500 об/хв. Постійні поїздки на граничних значеннях викликають перегрів, посилений тертя та різке падіння строку служби агрегата.
Навіть якщо спрацьовує обмежувач обертів, інтенсивні навантаження «до упору» здатні вивести двигун із ладу вже після 150–200 тис. км.
Чому шкідливі занадто низькі оберти
Рух на мінімальних обертах часто вважають економічним прийомом, але на практиці це сприяє утворенню нагару в камері згоряння, погіршенню якості пального та надмірному навантаженню на трансмісію. В результаті витрата пального зростає, а зчеплення і вузли КПП зношуються швидше.
Ідеальний діапазон обертів
Найкраще утримувати двигун у середньому діапазоні обертів – близько 2000–3500 об/хв для більшості моторів. Такий режим забезпечує економічну роботу без зайвого тертя та перегріву. Один-два рази на 2–3 тис. км корисно короткочасно розкрутити двигун до 4000–5000 об/хв, щоб очистити камеру згоряння і свічки. Важливо робити це, коли пробіг авто перевищить 30 тис. км, щоб система змащення та охолодження вже працювали стабільно.
Дотримуючись цих порад, ви збільшите ресурс двигуна і зменшите ризик серйозних поломок.