Автомобілі для п’яниць відтепер повинні мати алкогольний замок
В Італії з 2 липня 2025 року набув чинності указ про обов’язкове встановлення в автомобілях приладу Alcolock для водіїв-рецидивістів, які раніше були спіймані за кермом у стані алкогольного сп’яніння, повідомляє en.ilsole24ore.
Подібна практика вже діє в низці європейських країн, зокрема у Франції, Швеції, Австрії та Польщі. Принцип роботи замка простий: перед кожним запуском двигуна водій повинен подути в мундштук приладу. Якщо система зафіксує будь-який вміст алкоголю в повітрі, двигун не заведеться. Водночас Alcolock робить фото та записує час кожної спроби, а вмонтовані датчики та пломби унеможливлюють несанкціоноване втручання в роботу пристрою.
Обов’язкова установка стосується лише тих, хто раніше був затриманий із рівнем алкоголю в крові понад 0,8 г/л. У найменш тяжких випадках зобов’язання триватиме два роки, а якщо показник перевищував 1,5 г/л – три роки. Монтаж пристрою виконують уповноважені майстерні за ліцензією міністерства, а власник авто повинен мати при собі спеціальний сертифікат із європейським кодом, що підтверджує наявність Alcolock.
Усі витрати на придбання (приблизно 2000 євро), установку та періодичне калібрування бере на себе водій. Окрім того, він сплачує за технічне обслуговування та заміну витратних матеріалів.
За керування без встановленого або справного приладу передбачений штраф від 158 до 638 євро та позбавлення прав на 1–6 місяців. Є окремі санкції за спроби обійти систему або зняти пломби.
Контроль за дотриманням нових правил покладено на поліцію: інспектори перевірятимуть працездатність Alcolock, наявність необхідних документів і відповідність інформації в реєстрі. Мета цих заходів – значно знизити кількість ДТП через п’яне керування та підвищити безпеку на дорогах.
Вас також можуть зацікавити новини:
- Яка лампочка на приладовій панелі може коштувати вам тисячі гривень, якщо її ігнорувати?
- Що трапиться з авто, якщо їхати далі після загоряння лампочки мінімального рівня палива
- Не кожні 15 000 км: коли міняти оливу, щоб двигун не «забився»