Categories: Автоновини

Автомобільна мобілізація в Україні: кому з водіїв варто бути напоготові

В Україні громадяни, підприємства, органи влади та самоврядування повинні розуміти, що під час воєнного стану їхні автомобілі можуть бути використані Збройними Силами України. Ця можливість передбачена змінами до Закону “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, повідомляється в публікації видання “Апостроф”.

Порядок використання транспортних засобів у період мобілізації регулюється Положенням про військово-транспортний обов’язок, яке було схвалено урядовою постановою. Щокварталу Міністерство внутрішніх справ передає інформацію до військкоматів щодо реєстрації, перереєстрації, переобладнання та зняття з обліку автомобілів, належних підприємствам, установам та організаціям, які можуть бути використані Збройними Силами України та іншими військовими формуваннями у разі воєнного стану.

Законодавство передбачає перелік осіб та організацій, які не можуть відчужувати свої автомобілі, включаючи дипломатичні та консульські представництва інших держав, міжнародні та іноземні організації, іноземців, державні банки, підприємства, організації та установи з високою соціальною значущістю, а також ті, що забезпечують виконання мобілізаційних завдань.

Процедура вилучення автомобілів включає оцінку їхнього технічного стану та готовності до використання під час мобілізації, визначення залишкової вартості, а також незалежну оцінку, яку проводить власник на власний кошт.

Після закінчення війни транспортні засоби повертаються власникам – підприємствам, установам та організаціям, які надавали їх для військових потреб. Керівники можуть звернутися до територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки для подачі заяви про повернення транспорту.

Важливо пам’ятати, що мобілізація транспортних засобів відбувається через військкомати, і власники мають право вибору, які автомобілі передати на потреби Збройних Сил України, а які залишити у себе.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

30 хвилин ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

21 годину ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

22 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

23 години ago

ТОП-10 найкращих дизельних двигунів сучасності

Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…

24 години ago

Топ-7 бензинових кросоверів, які служать понад 300 000 км

7 бензинових кросоверів, які доводять: ресурс у 300+ тис. км — реальність. Найнадійніші моделі 2025…

1 день ago