Categories: Автоновини

Конфіскація автомобілів у Польщі: що буде з машинами порушників ПДР

Починаючи з 14 березня 2024 року, Польща впроваджує зміни до Кримінального кодексу, що передбачають конфіскацію автомобілів у порушників правил дорожнього руху.

За ці нові правила, автомобілі можуть бути конфісковані у таких випадках:

– Водій керує авто у нетверезому стані та стає винуватцем аварії, якщо рівень алкоголю у його крові перевищує 1,5 проміле.

– Водій, який керує автомобілем, стає винуватцем чи учасником ДТП, і в його крові фіксується рівень алкоголю від 1 проміле.

– Водій, який протягом останніх двох років керує авто у стані алкогольного сп’яніння (рівень алкоголю від 0,5 проміле і менше).

– Водій, який скоює ДТП та намагається втекти з місця події.

Наразі водіння у нетверезому стані (до 0,5 проміле) в Польщі карається штрафом від 2 500 злотих (577 євро), позбавленням права керування на період від 6 місяців до 3 років та 15 штрафними балами.

Водіння у стані алкогольного сп’яніння (від 0,5 проміле) може призвести до позбавлення волі на строк до 3 років, позбавлення права керування автомобілем принаймні на 3 роки та 15 штрафних балів.

Процедура конфіскації автомобіля передбачає арешт транспортного засобу поліцією на 7 днів та відкриття провадження у справі про конфіскацію. Після цього справу передають до суду, який може вирішити вилучення авто, якщо водій був причетним до ДТП. Вилучені автомобілі переходять у власність держави і продаються на аукціонах, організованих податковою службою. Початкова ціна авто на аукціоні складає 75% від оціночної вартості. Якщо на першому аукціоні не знайдеться покупця, ціна знижується до 50% вартості.

Покупці конфіскованих автомобілів на аукціонах можуть бути обмежені у можливості детального огляду авто перед покупкою, що може призвести до невідомостей щодо його стану. Також, ці автомобілі можуть бути продані без повного комплекту документів чи ключів, включаючи відсутність страхового полісу ОС. Покупка конфіскованого авто може бути вигідною у випадку автомобілів вищого цінового сегменту, але для дешевих моделей, можливо, краще купувати новий автомобіль, оскільки конфісковані авто можуть потребувати серйозних витрат на ремонт.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

Топ-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні

ТОП-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні в Україні у 2025-2026 роках: моделі…

1 день ago

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: експерт назвав простий спосіб

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: прості ознаки зносу, коли його перевіряти та чому…

2 дні ago

Що повинен пам’ятати кожен водій про накачування коліс узимку

Чому взимку падає тиск у шинах, як правильно їх підкачувати в мороз і чим небезпечні…

2 дні ago

Топ-3 бюджетні кросовери для українських водіїв

Топ-3 бюджетні кросовери для українських водіїв у 2025 році: надійні, доступні в обслуговуванні та пристосовані…

2 дні ago

Топ-7 автомобілів, які ідеально підходять для українських доріг

Топ-7 автомобілів, які найкраще підходять для українських доріг у 2025 році. Надійні, витривалі моделі з…

2 дні ago

Топ-5 автомобілів, які не підходять для українських доріг

Топ-5 автомобілів, які не підходять для українських доріг у 2025 році. Реальні проблеми, витрати на…

2 дні ago