Наступного місяця українські автомобілісти відчують вплив нових податкових змін. Уряд має намір підвищити податки та збори, що позначиться на цінах на автомобілі та пальне. Про це повідомляє Центр громадського моніторингу та контролю.
Що буде з цінами на АЗС
З 1 вересня розпочнеться підвищення акцизів на пальне, щоб привести їх до європейських стандартів. Ці підвищення триватимуть ще чотири роки. НБУ прогнозує, що ціни на пальне можуть вирости на понад 9% до кінця року. Однак експерт Сергій Куюн вважає, що водії не відчують значного підвищення цін.
З 1 вересня акциз на бензин підвищиться на 1,5 грн, на дизель — менше ніж на 2 грн, а на скраплений газ — приблизно на 5 грн. Однак, зростання цін на бензин і дизель може бути непомітним для споживачів, оскільки 1,5-2 грн — це звичайні ринкові коливання, які зазвичай не впливають на споживчі витрати, як зазначив Сергій Куюн.
Експерт зазначив, що зниження світових цін на нафту, яке почалося наприкінці липня, може компенсувати підвищення акцизу. Крім того, збільшення акцизів допоможе зменшити дефіцит державного бюджету приблизно на 30 мільярдів гривень протягом року.
Українці можуть зіткнутися з новим податковим сюрпризом до кінця серпня: планують ввести авансовий платіж податку на прибуток для АЗС, який розраховуватиметься залежно від розміру резервуарів для пального. Експерти вважають, що це може змусити частину АЗС працювати нелегально. Ті, хто залишиться на ринку, можуть скоротити кількість резервуарів і підвищити ціни.
Як зміниться український авторинок
Кабмін затвердив зміни до Податкового кодексу, які передбачають введення військового збору в розмірі 15% від вартості автомобіля, що вперше реєструється в Україні.
Міністр фінансів Сергій Марченко вважає, що це рішення обґрунтоване, оскільки важливо забезпечити армію. Тому, якщо ви купуєте автомобіль, можливо, доведеться почекати або сплатити податок на оборону.
Новий податок, який складає додаткові 15% на першу реєстрацію автомобіля, викликав багато критики від автодилерів. Вони стурбовані, що ці додаткові витрати можуть сильно зменшити продаж нових машин і навпаки – зменшити надходження в бюджет.
Експерти оцінюють, що витрати на авто середнього класу можуть зрости на 150-250 тисяч гривень. Автодилери прогнозують, що продажі нових машин можуть впасти в три рази, а кількість реєстрацій вживаних автомобілів зменшиться щонайменше на третину.
Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!
Найнадійніші дизельні кросовери для України з ресурсними двигунами. Реальні пробіги, перевірені мотори та моделі, які…
Найнадійніші дизельні двигуни сучасності, здатні проходити 300–500 тис. км без капремонту. Рейтинг на основі даних…
Топ-5 кросоверів із майже «вічними» двигунами: моделі, які без капремонту проходять сотні тисяч кілометрів. Реальний…
ТОП-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні в Україні у 2025-2026 роках: моделі…
Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: прості ознаки зносу, коли його перевіряти та чому…
Чому взимку падає тиск у шинах, як правильно їх підкачувати в мороз і чим небезпечні…