Categories: Автоновини

Польські водії почали уникати штрафів, перекладаючи вину на українців

Польські водії знайшли хитрий спосіб уникнути штрафів за перевищення швидкості, використовуючи складну геополітичну ситуацію та недоліки в законах. Про цю “схему” розповіло польське видання Rzeczpospolita.

Порушники правил, зловлені камерами, стверджують, що за кермом був громадянин України. Це особливо зручно для мотоциклістів, яких важко впізнати через шоломи. Нові камери в Польщі фотографують задню частину авто та номерний знак, після чого поліція просить власника назвати водія.

Проте поляки зрозуміли, що поліція не може легко розслідувати справи, якщо порушник не є громадянином ЄС, через складнощі з ідентифікацією.

Польська поліція визнає, що не має надійної системи обміну інформацією з країнами, які не входять до ЄС, як-от Україна чи Білорусь. Через це багато справ закривають, бо неможливо встановити, хто порушив правила. За статистикою, водії з таких країн не сплатили штрафів на суму близько 20 мільйонів злотих.

Проте все не так просто. Якщо власник авто відмовляється назвати, хто був за кермом під час порушення, йому загрожує штраф від 800 до 8000 злотих, залежно від серйозності ситуації. Крім того, якщо дати неправдиву інформацію, це вважається кримінальним злочином, за який можна отримати до трьох років в’язниці. Таке покарання передбачене статтею 233, частиною 1 Кримінального кодексу Польщі.

Юристи попереджають, що навіть якщо уникнути штрафу зараз, це може мати серйозні наслідки. “Це ризикована гра. Сьогодні ви уникнете штрафу, а завтра можете опинитися в суді за неправдиві свідчення”, — пояснює адвокат Анджей Ковальський.

Польська влада шукає рішення цієї проблеми. Один із варіантів — надати прикордонникам доступ до системи CANARD, щоб вони могли стягувати штрафи прямо на кордоні. Але це не вирішує всіх проблем, оскільки не стосується випадків з підставними українськими водіями.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Vladislava

Recent Posts

Дизель чи бензиновий турбо: що насправді краще для України у 2025–2026 роках

Дизель або бензиновий турбомотор — що вигідніше та надійніше для українських доріг? Порівнюємо ресурс, витрати,…

5 хвилин ago

ТОП-7 дизельних кросоверів із двигунами, які служать 400–500 тис. км

Найнадійніші дизельні кросовери для України з ресурсними двигунами. Реальні пробіги, перевірені мотори та моделі, які…

2 години ago

ТОП-7 майже “вічних” дизельних двигунів

Найнадійніші дизельні двигуни сучасності, здатні проходити 300–500 тис. км без капремонту. Рейтинг на основі даних…

3 години ago

Топ-5 кросоверів з майже «вічними» двигунами

Топ-5 кросоверів із майже «вічними» двигунами: моделі, які без капремонту проходять сотні тисяч кілометрів. Реальний…

18 години ago

Топ-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні

ТОП-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні в Україні у 2025-2026 роках: моделі…

2 дні ago

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: експерт назвав простий спосіб

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: прості ознаки зносу, коли його перевіряти та чому…

3 дні ago