Середній вік легкових авто в Україні у жовтні 2025 року: чому парк старішає та які регіони очолюють антирейтинг

Фото: SUVNews

Аналітичний огляд на основі даних Інституту досліджень авторинку

Український вторинний автомобільний ринок продовжує демонструвати стійку залежність від бюджетного сегмента. У жовтні 2025 року середній вік легкових авто, проданих усередині країни, зріс до 16,4 року, що суттєво вище показника попереднього місяця (16,0 року). Це свідчить про активне пожвавлення продажів у найстарішому сегменті вторинки — автомобілів, яким понад 15–20 років.

За оцінками експертів Інституту досліджень авторинку, це не випадкове коливання, а стійкий тренд, який формується під впливом економічної ситуації, воєнного контексту та зниження купівельної спроможності населення.

Київ утримує лідерство за наймолодшим автопарком

Середній вік авто в столиці у жовтні 2025 року становив лише 11,2 року, що більш ніж на 5 років менше за загальноукраїнський показник.

Причини:

  • найвища купівельна спроможність;

  • активний попит на авто віком до 5–7 років;

  • велика частка корпоративних і лізингових машин, що регулярно оновлюються.

Традиційно Київ демонструє найбільш «європейський» профіль автопарку.

Львівщина та Закарпаття: ефект близькості до кордону

Львівська (14,5 року) і Закарпатська (14,6 року) області мають другий і третій наймолодший автопарк в Україні.

Фактори:

  • логістичні маршрути імпорту авто з ЄС;

  • значна частка автомобілів віком 6–10 років;

  • активний малий і середній бізнес, який завозить вживані авто на продаж.

Середній вік автомобілів з Європи нині становить 8,4 року, тому саме західні регіони першими отримують більш «свіжі» авто.

Центральна Україна: стабільний середній рівень

У Дніпропетровській та Київській областях середній вік авто у жовтні склав 15,5 року, що відповідає загальноукраїнському тренду вересня.

Ці області мають активні ринки купівлі-продажу, але тут уже відчувається:

  • зростання попиту на дешевші авто,

  • зниження доступності кредитування,

  • перехід покупців у сегмент автомобілів до 6–8 тисяч доларів.

Найстаріші автомобілі — на Сході та Півдні

Антирейтинг очолюють регіони, де економічні та безпекові ризики найвищі:

  • Донецька область — 19,4 року

  • Херсонська область — 19,0 року

Тут автопарк фактично не оновлюється, а частка машин, старших за 20 років, є найвищою в країні.

До «старої» групи також належать:

  • Сумська область — 17,2 року

  • Черкаська область — 17,0 року

Ці дані прямо корелюють із станом місцевої економіки та рівнем безпеки.

Цифрові продажі в Дії — ще старіші, ніж ринок загалом

Цікавий факт: середній вік авто, проданих через цифровий сервіс Дія, становив 16,8 року.

Це означає:

  • цифровізація пришвидшила продажі не лише нових, а й дуже старих авто;

  • власники вікових машин активно переоформлюють їх через Дію;

  • навіть дешеві автомобілі частіше продають легально, а не за довіреністю чи «по техпаспорту».

Чому середній вік авто в Україні росте

1. Економічна ситуація та зниження доходів

Більшість покупців обирають авто до $6000 — саме цей сегмент найстаріший.

2. Воєнний фактор

Регіони з постійними ризиками оновлюють автопарк значно повільніше.

3. Податкова невизначеність

Будь-які новини про можливе повернення акцизів або зміну умов імпорту «заморожують» покупки новіших авто.

4. Зростання вартості логістики з ЄС та США

Доставка стала дорожчою і складнішою, що підштовхує покупців до старіших варіантів.

5. Доступність авто з пробігом

Україна довго залишатиметься ринком старих авто, оскільки нові машини стають недосяжними для масового покупця.

Порівняння з ЄС

Для розуміння контрасту:

  • середній вік авто в ЄС — 12 років,

  • в Україні — 16,4 року.

Це підкреслює структурну різницю ринку та високий рівень залежності від бюджетного сегмента.

Висновки редакції

Український автопарк старішає й надалі.
Показник у 16,4 року — це не разова аномалія, а укорінена тенденція, яка навряд чи зміниться найближчими роками через:

  • падіння доходів населення;

  • логістичні труднощі;

  • високий попит на дешеві авто;

  • відсутність доступного кредитування;

  • нерівномірний розвиток регіонів.

Діджитал-сервіси (як-от Дія) допомагають легалізувати ринок, але не змінюють його структуру: українці здебільшого купують саме віковий бюджетний автомобіль.

Нашим читачам також цікаво:

Читайте також