Categories: Автоновини

У Польщі ввели нові ставки збору за платні дороги та замінили 95-й бензин

З 1 січня в Польщі набули чинності нові тарифи для оплати проїзду платними ділянками доріг для великовантажних автомобілів, а також відбулись зміни у хімічному складі бензину E5 з октановим числом 95.

Інформацію про нові тарифи оприлюднив офіційний вісник електронної системи збору плати за проїзд, належної Національній податковій адміністрації Польщі. Повідомлено про тарифи для всіх категорій транспортних засобів та їх екологічних класів.

За тарифною сіткою видно, що власникам автомобілів, які відповідають екологічному стандарту Євро-5 з повною масою від 3,5 т до 12 т, доведеться сплачувати найменше – 0,28 злотого за кожен кілометр проїзду національною дорогою класу AIS.

У той час як власники транспорту з такою ж масою, але екологічним стандартом Євро-2, оплатять майже вдвічі більше – 0,55 злотого за кожен кілометр шляху по AIS.

Ці тарифи також застосовуються до автобусів національних доріг, незалежно від їхньої допустимої маси.

На таблицях вгорі та внизу нові ставки збору з великовагових автомобілів про платних дорогах Польщі, що діють з 1 січня. Інфографіка: Авто24

Крім того, з 1 січня 2024 року на автозаправних станціях Польщі бензин Е5 з октановим числом 95 замінили на бензин Е10 з вмістом до 10% біокомпонентів та однаковим октановим числом.

Міністерство природних ресурсів та навколишнього середовища Польщі наголошує, що більшість легкових автомобілів з двигунами з іскровим запалюванням, випущених після 1 січня 2010 року, можуть використовувати бензин Е10. Однак з огляду на середній вік легкових авто в Польщі, який становить 14,3 року, власникам рекомендується враховувати вік свого автомобіля.

За інформацією Національної палати біопалива, Польща стала 18-ою країною ЄС, яка впровадила паливо E10, при цьому воно вже використовується в численних країнах Європи.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Олександр Успішний

Я понад 8 років працюю з автомобільною тематикою й добре знаю, чим живе автосвіт — від нових моделей і технологій до ринку вживаних авто. Щодня відстежую новини, тенденції та експертні огляди, щоб читачі отримували лише актуальну й достовірну інформацію. Моя мета — робити автомобільні новини цікавими не лише для фахівців, а й для всіх, хто любить машини. У кожному матеріалі я поєдную аналітику, досвід і просту, зрозумілу подачу. Вірю, що якісна авто-журналістика має не лише інформувати, а й допомагати водіям приймати правильні рішення.

Recent Posts

Топ-5 кросоверів, які часто підводять власників: моделі, що створюють більше проблем, ніж радості

Дізнайтеся, які кросовери на вторинному ринку найчастіше розчаровують власників. ТОП-5 моделей з типічними поломками —…

47 хвилин ago

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

2 години ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

3 години ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

23 години ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

24 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

1 день ago