Зображення створено за допомогою ШІ для SUVNews
У столиці з 1 листопада офіційно зменшено дозволену швидкість руху транспорту до 50 км/год. Рішення ухвалене Київською міською державною адміністрацією у межах плану з підвищення безпеки дорожнього руху в осінньо-зимовий період.
Фахівці Центру організації дорожнього руху завершили заміну знаків і технічне оновлення розмітки.
Згідно з повідомленням КМДА, обмеження встановлено на ключових магістралях міста:
Набережне шосе — від Поштової площі до Наддніпрянського шосе;
Проспект Романа Шухевича — від Північного мосту до вул. Оноре де Бальзака;
Проспект Степана Бандери — від вул. Йорданської до Північного мосту;
Вул. Набережно-Рибальська — від вул. Електриків до Гаванського мосту.
На цих ділянках фіксацію порушень здійснюють стаціонарні камери автофіксації TruCAM, тому водіїв попереджають: штрафи за перевищення швидкості будуть застосовуватися автоматично.
За словами представників КМДА, зниження швидкісного режиму зумовлене зменшенням світлового дня, опадами та підвищеним ризиком ДТП у холодну пору року.
“Навіть незначне перевищення швидкості на вологому покритті вдвічі збільшує гальмівний шлях. Зниження ліміту до 50 км/год — це превентивний крок, який уже показав ефективність у попередні роки”, — зазначають у Центрі організації дорожнього руху.
Традиційно підвищення швидкісного ліміту до 80 км/год на окремих магістралях Києва дозволяється з 1 квітня до 1 листопада, за сприятливих погодних умов.
Однак навесні 2026 року КМДА планує переглянути цей перелік — не виключено, що частину вулиць залишать з обмеженням 50 км/год постійно, якщо аварійність знизиться.
Обмеження 50 км/год уже кілька років діє по всій Україні, як базовий міський ліміт відповідно до Постанови Кабміну №883 від 2017 року.
У великих містах — Києві, Львові, Дніпрі, Одесі, Харкові — на окремих магістралях традиційно дозволяли рух до 70–80 км/год у літній сезон, але з настанням холодів швидкість знижують.
У 2025 році подібні заходи вже запровадили Львів і Дніпро, що дало зниження кількості ДТП на 11–14%.
Експерти з безпеки дорожнього руху вважають, що зменшення швидкості до 50 км/год у мегаполісах — це тенденція, яка стане постійною.
“Коли йдеться про місто, швидкість у 50 км/год — це не покарання, а безпека. За статистикою, пішохід при наїзді на цій швидкості має понад 90% шансів вижити, тоді як при 70 км/год — лише 30%”,
— пояснив автоексперт Олександр Гриненко, член асоціації Traffic Safety Ukraine.
Він також наголосив, що дотримання швидкісного режиму допоможе зменшити рівень шуму, витрату пального та викиди CO₂, що є актуальним для густозаселених районів столиці.
Нові обмеження швидкості у Києві — це не просто формальність. Це частина системної роботи міста над зменшенням смертності на дорогах і створенням безпечного середовища для всіх учасників руху.
А від водіїв тепер залежить, чи стане столиця дійсно комфортним і безпечним мегаполісом.
Вам також може бути цікаво:
Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…
Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…
У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…
ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…
Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…
7 бензинових кросоверів, які доводять: ресурс у 300+ тис. км — реальність. Найнадійніші моделі 2025…