Categories: Автоновини

Українським водіям у селах та райцентрах загрожують великі штрафи: що потрібно знати

Водії транспортних засобів у невеликих населених пунктах мають тенденцію вести себе відмінно від тих, що у великих містах. Причиною цього може бути як низька щільність дорожнього руху, так і обмежений рівень контролю з боку поліції.

Також, однією з особливостей таких місць є поширене використання малолітражних мопедів. Велика частина людей помилково вважає, що для них не потрібні жодні документи, і поліція не цікавиться цим видом транспорту. Проте існує ризик серйозних наслідків для тих, хто діє за такою думкою, про що свідчить один із випадків, про який розповіли на порталі «Дорожній адвокат».

Ситуація виглядає наступним чином: поліцейський зупинив чоловіка на мопеді та вимагав пред’явити свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу і посвідчення водія категорії А1. Водій відповів, що так як його мопед має об’єм двигуна менше 50 кубічних сантиметрів, то жодних документів на його використання не потрібно. Проте поліцейський ігнорував цей аргумент і оштрафував мопедиста. Останній не погодився з цим і подав справу до суду.

На судовому засіданні було встановлено, що мопед дійсно визнається двоколісним транспортним засобом з об’ємом двигуна менше ніж 50 кубічних сантиметрів. Крім того, суд врахував, що відповідно до пункту 2.1 Правил дорожнього руху, водій механічного транспортного засобу з двигуном має мати два документи — свідоцтво про реєстрацію і посвідчення водія відповідної категорії. З 2010 року в Україні реєстрація мопедів є обов’язковою. Тоді ж на них також стало необхідно отримувати посвідчення водія.

Юристи зазначають, що за керування мопедом без реєстрації передбачено штраф в розмірі 850 гривень при першому порушенні і 1700 гривень при повторному. Крім того, керування транспортним засобом без відповідних прав карається штрафом в розмірі 3400 гривень.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

11 хвилин ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

20 години ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

21 годину ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

22 години ago

ТОП-10 найкращих дизельних двигунів сучасності

Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…

23 години ago

Топ-7 бензинових кросоверів, які служать понад 300 000 км

7 бензинових кросоверів, які доводять: ресурс у 300+ тис. км — реальність. Найнадійніші моделі 2025…

1 день ago