Categories: Автоновини

В Україні хочуть суттєво посилити контроль при перереєстрації авто

Схема «продав авто — забув про борги» незабаром може піти у небуття. Верховна Рада готується до другого читання законопроєкту №9363, який може суттєво змінити правила гри для боржників на авторинку. Його вже підтримав парламентський Комітет з питань правової політики, пише Аutoconsulting.ua.

Що передбачає законопроєкт?

Мета ініціативи — цифровізація виконавчого провадження та блокування будь-яких спроб ухилитися від виконання зобов’язань. Законопроєкт, ініційований прем’єром Денисом Шмигалем, містить ряд важливих положень:

  • інтеграцію Єдиного реєстру боржників з іншими державними базами, що унеможливить перереєстрацію чи зняття з обліку авто без перевірки статусу власника;
  • автоматизований арешт коштів;
  • перевірку боржників нотаріусами під час продажу нерухомості або транспортних засобів — якщо власник у реєстрі боржників, угода не відбудеться;
  • відмову у відомчій реєстрації транспортних засобів для боржників;
  • можливість офіційним автосалонам реєструвати вживані автомобілі з перевіркою через реєстр боржників.

Автоматизована система перевірки

Особливо важливо, що нові правила передбачають автоматичну перевірку власників авто на наявність боргів під час будь-яких реєстраційних дій. Якщо система виявляє, що особа є боржником, то процедура буде зупинена, а інформацію передадуть виконавчій службі.

Винятки з нових правил

Водночас законопроєкт передбачає й певні винятки. Наприклад, перереєстрація дозволяється, якщо вона не пов’язана з відчуженням, якщо автомобіль набувається для погашення боргу або передається безоплатно після конфіскації.

Дана ініціатива вже викликала жваву дискусію серед автоекспертів та юристів. Чи стане вона запобіжником від маніпуляцій з боргами на авторинку — покаже час.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

20 години ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

21 годину ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

22 години ago

ТОП-10 найкращих дизельних двигунів сучасності

Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…

23 години ago

Топ-7 бензинових кросоверів, які служать понад 300 000 км

7 бензинових кросоверів, які доводять: ресурс у 300+ тис. км — реальність. Найнадійніші моделі 2025…

1 день ago

Топ-5 найкращих дизельних кросоверів сучасності

ТОП-5 найкращих дизельних кросоверів сучасності — моделі, які вражають надійністю, впевненим тягловим моментом та низькою…

1 день ago