Categories: Автоновини

В Україні хочуть запровадити штрафні бали для водіїв

21 жовтня до Верховної Ради внесено законопроєкт № 14133, який пропонує кардинально переглянути підхід до покарання за порушення правил дорожнього руху. Законопроєкт передбачає запровадження бонусно-штрафної системи – водії накопичуватимуть бали за кожне порушення, а при досягненні певного порогу можуть тимчасово втратити право керувати авто. Ініціатор документа – народний депутат від «Слуги народу», заступник голови комітету з транспорту та інфраструктури Володимир Крейденко.

Як працюватиме система штрафних балів

За кожне зафіксоване порушення ПДР водієві нараховуватимуть штрафні бали. Накопичення критичної кількості балів призведе до автоматичного призупинення дії посвідчення водія. Мета нововведення – підвищити дисципліну на дорогах і зменшити кількість систематичних порушників.

Володимир Крейденко пояснює:

«Кожне перевищення швидкості, неправильне паркування чи інша небезпечна манера водіння – це бали. Системна неповага до ПДР рано чи пізно позбавить прав. Так ми припинимо практику, коли багаті порушники просто сплачують адмінштрафи та продовжують ризикувати життями інших».

Чому потрібні зміни

За даними патрульної поліції, із січня по вересень 2025 року в Україні сталося 16 423 ДТП із потерпілими (на 2,5 % більше, ніж торік), у яких загинули 1 968 осіб. Основною причиною 41 % аварій є перевищення швидкості. За той же період зафіксовано понад 3,5 млн порушень ліміту швидкості:

• 618 790 випадків – приладами TruCAM
• понад 3 млн – через систему автоматичної фіксації

Перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції Олексій Білошицький зауважує:

«Штраф у 340 грн за перевищення швидкості – мізер, якщо враховувати реальний ризик для життя. Повага до швидкісного режиму – це питання безпеки, а не покарання».

Головні завдання законопроєкту

• Підвищити відповідальність водіїв шляхом персоніфікованих санкцій.
• Зробити систему покарань прозорою та прогнозованою.
• Впровадити європейський підхід, який враховує не лише факт порушення, а й його регулярність.

Якщо законопроєкт № 14133 ухвалять, Україна наблизиться до стандартів ЄС у сфері безпеки дорожнього руху. Система штрафних балів може скоротити кількість ДТП, а водії житимуть за новими правилами, де відповідальність вимірюється не лише гаманцем, а репутацією та правом бути за кермом.

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

8 хвилин ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

20 години ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

21 годину ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

22 години ago

ТОП-10 найкращих дизельних двигунів сучасності

Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…

23 години ago

Топ-7 бензинових кросоверів, які служать понад 300 000 км

7 бензинових кросоверів, які доводять: ресурс у 300+ тис. км — реальність. Найнадійніші моделі 2025…

1 день ago