В Україні триває масштабна реформа системи видачі водійських посвідчень із метою підвищити її прозорість та об’єктивність. Нещодавно затвердили низку змін щодо технічного оформлення практичних іспитів та порядку їхнього перескладання. Це покликане посилити якість підготовки нових водіїв і зменшити корупційні ризики, пише ukrainepuls.com.
Одним із ключових нововведень стало встановлення систем відеозапису у кожному екзаменаційному автомобілі. Тепер усі дії кандидата та екзаменатора, а також дорожня обстановка фіксуються на камеру. Це забезпечить наявність об’єктивних доказів у разі спірних ситуацій або оскарження результатів.
Залежно від категорії транспорту змінили вимоги до кількості відеопристроїв. Для легкових авто категорії «В» необхідно встановити щонайменше 4 стаціонарні камери, які зніматимуть фронтальний і задній вигляд дороги, дії водія та обличчя учасників іспиту.
Для вантажівок («С», «С1») і автобусів («D», «D1»), а також для будь-яких транспортних одиниць із причепом («ВЕ», «СЕ», «С1Е», «DЕ», «D1Е») – мінімум 3 камери. Вони можуть бути вмонтованими або змонтованими на переносній конструкції залежно від габаритів транспортного засобу. Детальна схема розташування зафіксована в новому додатку до Інструкції № 408.
Термін до повторного проходження практичного іспиту збільшили: тепер після невдалої спроби доведеться витратити більше часу на додаткові заняття з інструктором перед наступною реєстрацією. Це рішення спрямоване на підготовку більш відповідальних водіїв замість поспіху з перескладанням.
Незважаючи на те що нові вимоги можуть здатися жорсткішими, в довгостроковій перспективі вони мають зміцнити безпеку на дорогах. Прозора система оцінювання захищає права чесних кандидатів, виключаючи суб’єктивні рішення. А збільшений час на підготовку гарантує, що автодорожній рух поповнять лише досвідчені й добре навчені водії — відповідальні учасники дорожнього руху.
Вас також можуть зацікавити новини:
Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…
Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…
У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…
ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…
Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…
7 бензинових кросоверів, які доводять: ресурс у 300+ тис. км — реальність. Найнадійніші моделі 2025…