Categories: Автоновини

В Україні змінюються правила складання водійських іспитів: що потрібно знати майбутнім водіям

В Україні триває масштабна реформа системи видачі водійських посвідчень із метою підвищити її прозорість та об’єктивність. Нещодавно затвердили низку змін щодо технічного оформлення практичних іспитів та порядку їхнього перескладання. Це покликане посилити якість підготовки нових водіїв і зменшити корупційні ризики, пише ukrainepuls.com.

Обов’язкова відеофіксація практичного іспиту

Одним із ключових нововведень стало встановлення систем відеозапису у кожному екзаменаційному автомобілі. Тепер усі дії кандидата та екзаменатора, а також дорожня обстановка фіксуються на камеру. Це забезпечить наявність об’єктивних доказів у разі спірних ситуацій або оскарження результатів.

Кількість камер і схема їх розміщення

Залежно від категорії транспорту змінили вимоги до кількості відеопристроїв. Для легкових авто категорії «В» необхідно встановити щонайменше 4 стаціонарні камери, які зніматимуть фронтальний і задній вигляд дороги, дії водія та обличчя учасників іспиту.
Для вантажівок («С», «С1») і автобусів («D», «D1»), а також для будь-яких транспортних одиниць із причепом («ВЕ», «СЕ», «С1Е», «DЕ», «D1Е») – мінімум 3 камери. Вони можуть бути вмонтованими або змонтованими на переносній конструкції залежно від габаритів транспортного засобу. Детальна схема розташування зафіксована в новому додатку до Інструкції № 408.

Зміни в інтервалах між спробами складання

Термін до повторного проходження практичного іспиту збільшили: тепер після невдалої спроби доведеться витратити більше часу на додаткові заняття з інструктором перед наступною реєстрацією. Це рішення спрямоване на підготовку більш відповідальних водіїв замість поспіху з перескладанням.

Очікувані результати реформи

Незважаючи на те що нові вимоги можуть здатися жорсткішими, в довгостроковій перспективі вони мають зміцнити безпеку на дорогах. Прозора система оцінювання захищає права чесних кандидатів, виключаючи суб’єктивні рішення. А збільшений час на підготовку гарантує, що автодорожній рух поповнять лише досвідчені й добре навчені водії — відповідальні учасники дорожнього руху.

Вас також можуть зацікавити новини:

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

12 хвилин ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

20 години ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

21 годину ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

22 години ago

ТОП-10 найкращих дизельних двигунів сучасності

Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…

23 години ago

Топ-7 бензинових кросоверів, які служать понад 300 000 км

7 бензинових кросоверів, які доводять: ресурс у 300+ тис. км — реальність. Найнадійніші моделі 2025…

1 день ago