Categories: Автоновини

В Україні зріс розмір податку під час першої реєстрації автомобіля

З початку 2024 року змінюється розмір збору на обов’язкове державне пенсійне страхування для першої державної реєстрації легкових автомобілів. Це обумовлено підвищенням прожиткового мінімуму, який наразі складає 3028 гривень. Розмір зазначеного податку тепер буде залежати від цієї цифри.

Згідно з пунктом 7 статті 1 Закону України “Про збір на обов’язкове державне пенсійне страхування”, фізичні особи, які реєструють легковий автомобіль в Україні вперше, зобов’язані сплатити збір на обов’язкове державне пенсійне страхування. Це правило не стосується автомобілів, що обладнані виключно електричними двигунами.

Отже, з урахуванням нових нормативів розмір податку буде наступним:

– 3% – якщо вартість автомобіля не перевищує 165 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб на 1 січня року;

– 4% – якщо вартість автомобіля перевищує 165, але не досягає 290 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб на 1 січня року;

– 5% – якщо вартість автомобіля перевищує 290 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб на 1 січня року.

Визначення вартості автомобіля здійснюється за допомогою договору купівлі-продажу, договору міни, довідки митних органів, акта оцінки вартості або інших документів, які підтверджують ціну.

Незалежно від того, чи це новий, чи вживаний автомобіль, при його першій реєстрації в Україні передбачена сплата відповідного збору на обов’язкове державне пенсійне страхування.

Розрахунки базуються на вартості легкового автомобіля без урахування ПДВ:

– до 499 620 грн. – стягується 3%;

– більше 499 620 грн, але не більше 878120 грн – стягується 4%;

– понад 878 120 грн – стягується 5%.

Оплата податку проводиться на бюджетні рахунки, відкриті в головних управліннях Казначейства, в зоні проведення першої державної реєстрації легкового автомобіля через сервісні центри МВС.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Олександр Успішний

Я понад 8 років працюю з автомобільною тематикою й добре знаю, чим живе автосвіт — від нових моделей і технологій до ринку вживаних авто. Щодня відстежую новини, тенденції та експертні огляди, щоб читачі отримували лише актуальну й достовірну інформацію. Моя мета — робити автомобільні новини цікавими не лише для фахівців, а й для всіх, хто любить машини. У кожному матеріалі я поєдную аналітику, досвід і просту, зрозумілу подачу. Вірю, що якісна авто-журналістика має не лише інформувати, а й допомагати водіям приймати правильні рішення.

Recent Posts

Топ-5 кросоверів, які часто підводять власників: моделі, що створюють більше проблем, ніж радості

Дізнайтеся, які кросовери на вторинному ринку найчастіше розчаровують власників. ТОП-5 моделей з типічними поломками —…

30 хвилин ago

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

2 години ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

2 години ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

23 години ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

24 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

1 день ago