Вчені пропонують революційне рішення для безпеки на дорогах: передні гальмівні сигнали в автомобілях
У багатьох водіїв виникає сумнів на перехрестях: чи зупиниться машина на другорядній дорозі, чи все ж рушить уперед? Саме ця невизначеність часто провокує аварії. Група дослідників із Європи розробила просте, але потенційно революційне рішення — передбачити в передній частині авто стоп-сигнали, що дозволить значно знизити кількість ДТП.
До ініціативи долучились фахівці Інституту безпеки транспортних засобів Технічного університету Граца (Австрія) та Боннського інституту правової й транспортної психології (Німеччина). Вчені опублікували результати свого дослідження в журналі Vehicles, довівши, що передні гальмівні вогні можуть помітно підвищити безпеку на дорогах.
Як це працює
Ідея полягає в тому, щоб відобразити наміри водія у вигляді легко впізнаваного сигналу для пішоходів, велосипедистів та інших водіїв. Наприклад, при натисканні на гальма спереду загоряються вогні (можуть бути зеленими або червоними), а коли водій відпускає педаль — вони гаснуть, повідомляючи про старт або прискорення авто.
Результати моделювання
Щоб підтвердити ефективність ідеї, вчені провели комп’ютерне моделювання понад 200 задокументованих випадків ДТП. За оцінками, від 7,5% до 17% цих аварій можна було б запобігти повністю, а ще близько 25% зіткнень відбулися б на значно нижчих швидкостях, що зменшило б тяжкість наслідків.
«Яскравий попереджувальний сигнал спереду скорочує час реакції інших учасників руху», — пояснює керівник проекту Ернст Томаш. — «Це призводить до зменшення гальмівного шляху і зниження ризику аварії».
Розширена видимість і практичні випробування
У дослідженні також вказується, що традиційні задні стоп-сигнали іноді погано помітні з певних кутів. Тому вчені радять додати додаткові гальмівні лампи по боках кузова, щоб створити 360° видимість уповільнення.
Перші реальні тестування зелених передніх стоп-сигналів відбулися в 2023 році в Словаччині. Хоча жоден серійний виробник поки не впровадив цю систему, її технічна реалізація є доволі простою та економічною. Дослідники наполягають на проведенні масштабніших випробувань, адже користь від такого нововведення для безпеки дорожнього руху може бути надзвичайною.
Вам також може бути цікаво:
- Чому нові автомобільні шини покриті білим нальотом: це не просто бруд чи пил
- Штраф за ремонт автомобіля: де в Україні заборонено обслуговувати машину
- Підступний новий трюк автозлодіїв: чому розбите яйце на лобовому склі має насторожити водія