Categories: Автоновини

Верховна Рада ухвалила нову заборону для деяких авто: що треба знати водіям

Що передбачає нове обмеження

Верховна Рада України ухвалила в другому читанні закон, який забороняє джипінг на територіях природно-заповідного фонду. Це рішення підтримали 246 депутатів, що свідчить про серйозність намірів захистити природу, пише mmr.net.ua.

Згідно з новими правилами, заборона охоплює пересування позашляховиками, квадроциклами, багі та мотоциклами. Виключенням є лише транспорт, який використовують працівники природоохоронних установ та правоохоронних органів для виконання службових завдань.

Чому це стало необхідним?

Міністерство захисту довкілля України зазначило, що джипінг завдає шкоди природі: забруднює ґрунти, нищить рослинний покрив і створює загрозу для диких тварин. Таке оточення страждає від антропогенного впливу, і нова заборона має допомогти збереженню екосистем.

Цей законопроєкт розробляли з 2022 року після популяризації петиції львів’янки Христини Жук. Христина, активістка в галузі пішого туризму, фіксувала факти шкоди, завданої джипінгом у Карпатах.

Петиція, зареєстрована у вересні 2022 року, зібрала більш ніж 25 тисяч підписів, що привернуло увагу влади. У відповідь на це, президент Володимир Зеленський доручив уряду опрацювати дану проблему. У результаті, на початку 2024 року Кабмін підтримав законопроєкт і зареєстрував його у Верховній Раді.

Штрафи за порушення нових правил

Щоб підкреслити серйозність нововведення, у травні 2024 року уряд України суттєво підвищив штрафи за джипінг. Тепер вони варіюються від 8,5 до 17 тисяч гривень для громадян, а для посадовців штрафи можуть сягати від 17 до 25,5 тисяч гривень. Це міркування дозволить забезпечити більшу відповідальність серед користувачів позашляховиків і квадроциклів.

Заборона джипінгу є важливим кроком до збереження нашої природи. Якщо ви хочете дізнатися більше про цю тему, слідкуйте за новинами, адже природа потребує нашої підтримки!

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

Топ-5 кросоверів, які часто підводять власників: моделі, що створюють більше проблем, ніж радості

Дізнайтеся, які кросовери на вторинному ринку найчастіше розчаровують власників. ТОП-5 моделей з типічними поломками —…

16 хвилин ago

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

1 годину ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

2 години ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

22 години ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

23 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

1 день ago