Згідно з результатами лабораторних досліджень, експерти виокремили три зони: зелену, синю та червону.
У дослідженні виявлено, що перш за все, у зеленій зоні підозрювані мережі продають паливо, яке відповідає стандартам Євро-5. Мережі в синій зоні використовують паливо, яке відповідає стандарту Євро-4, що означає порушення за довоєнними стандартами, але з невеликими відхиленнями. У червону зону потрапили мережі, які продають паливо, яке не відповідає жодним стандартам якості. Це не бензин, а певна паливна суміш, яка може пошкодити двигун сучасного автомобіля.
Проби палива відправили до лабораторії для перевірки за стандартом бензину А-95-Євро5. Їх тестували на такі параметри, як октанове число, вміст сірки, ароматичних вуглеводнів та бензолу.
У зеленій зоні лідерами стали 6 мереж заправок: WOG, ОККО, KLO, PRIME, AVANTAGE 7, ZOG та ANP. Вони були перевірені на рівень октанового числа, який повинен бути не нижче 95 одиниць. WOG показав найвищий показник (97,7 од.). Добре себе проявили ОККО та KLO (96,8). PRIME, AVANTAGE 7 та ZOG також показали понад 96 од. Такі показники свідчать про якісне європейське паливо, яке добре працює у двигуні.
Дослідники оцінили вміст сірки у паливі, що є важливим для тривалого життя двигуна. Мінімальні значення були виявлені у бензині А-95, купленому в мережі WOG (7 мг/кг), KLO та ZOG в Запоріжжі (7 мг/кг). Ці показники виявилися вищими, ніж вимоги Євро 5.
Вміст ароматичних вуглеводнів у всіх мережах в межах норми. Найкращі показники в ОККО — 14,7%, у AVANTAGE 7 — 28,5%.
Дослідження також включало вимірювання вмісту бензолу, який є токсичною речовиною у бензині. Його кількість повинна бути якнайменшою, оскільки велика кількість бензолу може скоротити термін служби двигуна. Результати показали, що у PRIME та ОККО вміст бензолу в межах норми, проте найменший у PRIME (0,19% при допустимих 1%).
У синій зоні були виявлені мережа SOCAR, а також дискаунтери BVS та NEFTEK. У SOCAR та BVS були невеликі відхилення від стандарту Євро 5 у вмісті сірки – 15 та 14 мг/кг відповідно.
У червоній зоні суцільна радість для любителів економії. Бензин А-95 у мережах БРСМ НАФТА, MARSHALL, NPG, УКРПЕТРОЛЬ, RUR, ВЕСТА та просто безіменних бочок на узбіччі.
У мережах MARSHALL, ВЕСТА, NPG та УКРПЕТРОЛЬ виявлено, що октанове число бензину А-95 було набагато нижче від необхідного, від 92 до 93 одиниць. Це свідчить про те, що паливо може бути саморобним і вироблятися в непрофесійних умовах.
Наприклад, суміш, яку купили на АЗС RUR у Кіровоградській області, мала октанове число 78,8 одиниць, а бочка у Києві — 85,8 одиниць. Це може призвести до серйозних проблем з двигуном, оскільки сучасні автомобілі налаштовані на використання палива з певним рівнем октанового числа.
У зразку палива від БРСМ НАФТА виявлено практично в двадцять сім разів більше сірки, ніж допустимо — 277 мг/кг замість норми не більше 10 мг/кг. Але ще гірше було у пробі від УКРПЕТРОЛЬ, де кількість сірки перевищувала норму у 64 рази, а саме 640 мг/кг.
Проблемою став вміст бензолу, який виявився надто великим у всіх негативних прикладах. Наприклад, у бензині А95 від RUR був виявлений рекордно великий вміст бензолу — 10,2%. Це небезпечна речовина, яка може призвести до утворення нагару та перегріву двигуна. Такі великі вміст бензолу можуть викликати серйозні проблеми зі здоров’ям водіїв і пішоходів, а також можуть призвести до поломок автомобілів, що може призвести до додаткових витрат і стресу.
Деякі мережі постачання палива не відповідають встановленим стандартам України. Наприклад, бензин від KRAFT містить сірку у 35 разів більше, ніж максимально допустимий рівень — 352 мг/кг.
Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!
Штрафи за порушення ПДР в Україні є найчастішим видом покарання для водіїв. Однак значна частина…
Колір автомобіля — це не лише про зовнішній вигляд. Психологи вважають, що обраний відтінок може…
Розкішні німецькі кросовери поєднують стиль, передові технології, високу якість і потужність. Однак їхня ціна часто…
Зима приносить водіям чимало клопоту, особливо під час сильних морозів. Одна з найпоширеніших проблем —…
Розкішні автомобілі часто коштують дуже дорого, але їхня ціна може різко знижуватися після покупки. Уже…
Купівля вживаного авто завжди несе ризики. Вік і пробіг часто використовують як показники надійності, але…