Categories: Автоновини

Водіям розповіли, хто може не сплачувати судовий збір при оскарженні штрафів за порушення ПДР

Для оскарження штрафів ПДР в судовому порядку громадяни повинні сплатити судовий збір, але не всі повинні це робити. Існують окремі категорії осіб, які мають певні пільги і можуть оскаржити рішення поліції без сплати судового збору.

Відповідно до чинного законодавства, від сплати судового збору під час розгляду справи в усіх судових інстанціях звільняються такі категорії осіб:

– Особи з інвалідністю внаслідок Другої світової війни та сім’ї воїнів (партизанів), які загинули чи пропали безвісти, а також прирівняні до них особи.

– Особи з інвалідністю I та II груп, законні представники недієздатних осіб з інвалідністю.

– Громадяни, віднесені до 1 та 2 категорій постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Звільнення від сплати судового збору для цих категорій осіб є обов’язковим і передбаченим законом. Такі громадяни не зобов’язані надавати до суду документи для підтвердження свого майнового стану.

Додатково до цих категорій, суд може звільнити від сплати судового збору інших осіб у таких випадках:

– Розмір судового збору перевищує 5% річного доходу особи, яка подає позов (за п.1 ч.1).

– Особи, які є військовослужбовцями (за п.п.а п.2 ч.2).

– Батьки, які мають дитину віком до 14 років, якщо інший з батьків не сплачує аліменти (за п.п.б п.2 ч.2).

– Батьки, які мають дитину з інвалідністю, якщо інший з батьків не сплачує аліменти (за п.п.б п.2 ч.2).

– Одинокі матері (батьки), які мають дитину віком до 14 років або дитину з інвалідністю (за п.п.в п.2 ч.2).

– Члени малозабезпеченої чи багатодітної сім’ї (за п.п.г п.2 ч.2).

Отже, оскарження штрафів ПДР без сплати судового збору можливе не для всіх, а лише для деяких категорій громадян.

Важливо не тільки знати про наявність таких пільг, але і вміти їх правильно застосовувати.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

Топ-5 кросоверів, які часто підводять власників: моделі, що створюють більше проблем, ніж радості

Дізнайтеся, які кросовери на вторинному ринку найчастіше розчаровують власників. ТОП-5 моделей з типічними поломками —…

56 хвилин ago

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

2 години ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

3 години ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

23 години ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

24 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

1 день ago