Categories: Автоновини

Водіям розповіли, коли поліція не зможе оштрафувати за несправні габаритні вогні

В Україні діє закон, який покладає на водіїв обов’язок не лише дотримуватися правил дорожнього руху, але і забезпечувати справність свого автомобіля, включаючи габаритні вогні. Проте, існують кілька випадків, коли поліція не має права притягувати водія до відповідальності за подібне порушення.

Згідно з правилами дорожнього руху, кожен водій перед виїздом повинен перевірити справність свого автомобіля, і йому заборонено керувати машиною, в якій в темний час доби не горить одна або обидві лампи задніх габаритів (згідно пункту 31.6.6 ПДР).

За це порушення водіям передбачено штраф у розмірі 340 гривень згідно з частиною 1 статті 121 Кодексу України про адміністративні правопорушення. У разі повторного порушення водій може бути позбавлений прав до півроку.

За словами “Дорожнього адвоката”, поліцейські зазвичай легко помічають машини без робочих задніх габаритних вогнів в темний час доби на дорогах і часто оформляють адміністративні матеріали щодо водіїв. Але важливий момент полягає в тому, що закон не забороняє керувати автомобілем з несправними габаритами з метою їхньої евакуації для проведення ремонтних робіт.

Правила дорожнього руху також не вимагають постійного контролю справності габаритних вогнів під час руху. Тобто, якщо водій у процесі розгляду справи перед поліцейськими стверджує, що перед виїздом лампа горіла, але перегоріла вже під час подорожі, то інспектор не має підстав для виписання штрафу. Тільки якщо він не зможе довести, що рух розпочався з несправними габаритними вогнями, тожі водій може бути притягнутий до відповідальності.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

Топ-3 автомобіля Kia, які розчарували своїх власників

Не всі моделі Kia однаково вдалі. Розповідаємо про три автомобілі марки, які найчастіше розчаровують своїх…

50 хвилин ago

Топ-5 кросоверів, які часто підводять власників: моделі, що створюють більше проблем, ніж радості

Дізнайтеся, які кросовери на вторинному ринку найчастіше розчаровують власників. ТОП-5 моделей з типічними поломками —…

2 години ago

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

3 години ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

4 години ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

24 години ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

1 день ago