Categories: Автоновини

Водіям розповіли, в якому випадку пішохід має перевагу на «зебрі»

Згідно з пунктом 4.7 Правил Дорожнього Руху (ПДР), пішоходи повинні користуватися пішохідними переходами, включаючи підземні та надземні. У випадку їх відсутності, переходити проїзну частину слід на перехрестях по лініях тротуарів або узбіч.

Згідно з пунктом 4.14 ПДР, пішоходам заборонено виходити на проїзну частину без переконання в відсутності небезпеки для себе та інших учасників руху. Також заборонено раптово виходити або бігти на проїзну частину, включаючи пішохідні переходи.

Пункт 1.10 ПДР визначає небезпеку для руху як появу рухомого об’єкта, який наближається до смуги руху транспортного засобу або перетинає її. Цей перелік не є вичерпним.

Згідно з пунктом 4.16 ПДР, пішоходам надається перевага при переході проїзної частини на нерегульованих пішохідних переходах.

Але відповідно до пункту 8.1 ПДР, водій транспортного засобу, який наближається до нерегульованого пішохідного переходу, на якому перебувають пішоходи, повинен зменшити швидкість та, якщо необхідно, зупинитися. Це зроблено для того, щоб дати дорогу пішоходам, яким може загрожувати небезпека чи перешкода.

Вимога, викладена в пункті 18.1 ПДР, покладає на водіїв обов’язок надавати перевагу пішоходам на нерегульованих пішохідних переходах з того моменту, коли пішохід ступив на перехід. Таким чином, забороняється об’їжджати пішохода, який перебуває на пішохідному переході, незалежно від відстані між ним і транспортним засобом. Також забороняється прискорювати рух з метою обійти пішохода, який переходить на нерегульований пішохідний перехід.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Олександр Успішний

Я понад 8 років працюю з автомобільною тематикою й добре знаю, чим живе автосвіт — від нових моделей і технологій до ринку вживаних авто. Щодня відстежую новини, тенденції та експертні огляди, щоб читачі отримували лише актуальну й достовірну інформацію. Моя мета — робити автомобільні новини цікавими не лише для фахівців, а й для всіх, хто любить машини. У кожному матеріалі я поєдную аналітику, досвід і просту, зрозумілу подачу. Вірю, що якісна авто-журналістика має не лише інформувати, а й допомагати водіям приймати правильні рішення.

Recent Posts

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

20 години ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

21 годину ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

22 години ago

ТОП-10 найкращих дизельних двигунів сучасності

Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…

23 години ago

Топ-7 бензинових кросоверів, які служать понад 300 000 км

7 бензинових кросоверів, які доводять: ресурс у 300+ тис. км — реальність. Найнадійніші моделі 2025…

24 години ago

Топ-5 найкращих дизельних кросоверів сучасності

ТОП-5 найкращих дизельних кросоверів сучасності — моделі, які вражають надійністю, впевненим тягловим моментом та низькою…

1 день ago