“Водії – не дійні корови”: український чиновник пропонує китайський підхід замість штрафів
Нинішня система боротьби з порушеннями правил дорожнього руху в Україні базується переважно на штрафах, які постійно зростають. Але, як зазначає Олег Попенко, голова Спілки споживачів комунальних послуг, така фіскальна модель вичерпала себе й не дає очікуваного ефекту. Натомість експерт пропонує впровадити більш прогресивний підхід, який вже успішно реалізовано у Китаї, зокрема в мегаполісі Шанхай.
Контроль в’їзду замість штрафів: що пропонують
У Китаї діє система дозволів на в’їзд у центральні райони міста. Кількість таких дозволів обмежена, і вони розподіляються через електронну лотерею або аукціон. Така практика знижує трафік у центрі, зменшує навантаження на інфраструктуру і стимулює громадян користуватися громадським транспортом.
Олег Попенко вважає, що аналогічну систему можна впровадити й в українських містах, адаптувавши її до національних реалій. За його словами, це дозволить не лише зменшити кількість заторів, а й справедливо обмежити рух у перенаселених зонах, не вдаючись до постійного підвищення штрафів.
Громадський транспорт – ключ до ефективної реформи
Експерт наголошує: впровадження таких обмежень можливе лише за умови розвитку громадського транспорту. Йдеться не лише про нові маршрути, а й про підвищення комфорту, безпеки, регулярності руху, створення пересадкових хабів та паркінгів на околицях міст. Це дозволить зробити перехід від особистого авто до автобусів, метро чи трамваїв логічним і вигідним вибором.
Зменшення навантаження та забруднення
Один із найбільших плюсів китайського підходу – екологічний ефект. Завдяки обмеженню в’їзду до центрів мегаполісів:
- зменшується рівень викидів CO₂ і токсичних речовин;
- падає рівень шумового забруднення;
- знижується кількість ДТП, адже менше транспорту — менше ризиків.
Попенко підкреслює: впровадження такої моделі в українських реаліях дозволить покращити якість повітря в містах, а також оптимізує витрати бюджету на ремонт доріг і боротьбу з заторами.
Що заважає реалізувати ідею в Україні
Попри всі переваги, для впровадження системи електронного контролю за в’їздом у центри міст потрібно подолати кілька серйозних бар’єрів:
- внести зміни до законодавства;
- створити цифрову платформу для реєстрації, розподілу дозволів і моніторингу;
- провести масштабну інформаційну кампанію для водіїв.
Проте експерт переконаний: ці зусилля варто докласти. У результаті Україна отримає не лише менше заторів, а й більш цивілізоване міське середовище, орієнтоване на зручність і безпеку для всіх учасників дорожнього руху.
Українським містам потрібно змінювати підхід до регулювання дорожнього руху. Не штрафами єдиними, вважає Олег Попенко. Китайська модель обмеженого в’їзду, яку вже підтримують міста Європи, може стати ефективним рішенням і для українських мегаполісів.
Системність, інвестиції в транспорт та цифрові інструменти — ось ключі до безпечного й розумного міста.
Вас також можуть зацікавити новини:
- Заберуть права на пів року: водіїв попередили про жорстке покарання
- Штраф 270 000 гривень: де можуть оштрафувати водія за неправильну роботу кондиціонера в авто
- Підступний новий трюк автозлодіїв: чому розбите яйце на лобовому склі авто має насторожити водія