Categories: Автоновини

“Водії – не дійні корови”: український чиновник запропонував китайський підхід замість штрафів

Олег Попенко, голова Спілки споживачів комунальних послуг, впевнений, що в Україні настав час відмовитися від суто фіскальної стратегії покарань водіїв і запровадити систему, яка довела свою ефективність у Китаї. Замість постійного підвищення штрафів за порушення ПДР він пропонує звузити потік автомобілів у міста – подібно до правил, які діють у Шанхаї, пише inkorr.com.

Обмеження в’їзду як альтернатива штрафам

У Китаї водії отримують дозволи на в’їзд до центральних районів міст за спеціальними квотами. Попенко пропонує адаптувати цю модель до українських реалій: виділяти обмежену кількість дозволів на кожен район, вводити електронну систему лотереї або аукціону для отримання права заїзду, а порушників позбавляти квоти на певний період.

Розвиток громадського транспорту і інфраструктури

Головною запорукою успішності такого підходу є наявність альтернативи – зручного й доступного громадського транспорту. Попенко підкреслює: треба вкладати кошти в нові маршрути, підвищувати комфорт та безпеку поїздок, будувати пересадкові вузли та паркінги на околицях.

Системність замість імпровізацій

Експерт звертає увагу на те, що нинішня українська система керування трафіком позбавлена чіткої стратегії. Відсутні погоджені плани розширення доріг, оптимізації світлофорних режимів та впровадження єдиної інформаційної платформи для водіїв. Без цього будь-які обмеження в’їзду або підвищення штрафів залишаться малоефективними.

Соціальний та екологічний ефект

За прикладом Китаю, зниження кількості автівок у центральних зонах сприятиме зменшенню викидів шкідливих речовин і зниженню рівня шумового забруднення. А перехід частини пасажирів на громадський транспорт поліпшить екологію й розвантажить вулиці.

Виклики впровадження

Запровадження квот на в’їзд вимагає законодавчих змін, модернізації системи адміністрування та широкого інформування громадськості. Попенко переконує: ці кроки обернуться довгостроковою економією бюджету на утримання доріг та знизять соціальну напругу серед водіїв.

Вам також може бути цікаво:

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

12 хвилин ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

21 годину ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

21 годину ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

22 години ago

ТОП-10 найкращих дизельних двигунів сучасності

Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…

24 години ago

Топ-7 бензинових кросоверів, які служать понад 300 000 км

7 бензинових кросоверів, які доводять: ресурс у 300+ тис. км — реальність. Найнадійніші моделі 2025…

1 день ago