Categories: Автоновини

З яких країн насправді привозять бензин в Україну

Географія постачання пального в Україну періодично й швидко зазнає змін. За результатами 2023 року основними напрямками постачання бензину були Румунія (25% від загального обсягу імпорту), Греція (22%), Польща (21%) та країни Балтії (13%). Ці дані представлені Консалтинговою групою “А-95”.

Румунія вже другий рік поспіль утримується на першому місці серед постачальників бензину в Україну, привезши у 2023 році 310 тис. т пального. Поставки проводились різними видами транспорту, зокрема автомобільним, залізничним і морським. Значну частину, а саме 90% від загального імпорту з Румунії, доставляли залізницею.

Обсяги імпорту бензину з Польщі зросли вдвічі, до 265 тис. т. До вересня переважали постачання бензовозами, які контролювала компанія UPG. Проте з вересня компанія ОККО збільшила обсяги постачання залізницею, тоді як мережа UPG, навпаки, скоротила їх автомобільним транспортом. Це стало результатом змін до Митного кодексу та блокування чотирьох основних прикордонних переходів українсько-польського кордону страйкачами в Польщі. З листопада обсяги ввезення бензину автомобільним транспортом з цього напрямку в середньому знизились до 4,5 тис. т на місяць, в порівнянні із 8,2 тис. т у вересні.

Щодо постачань з країн Балтії, то їх обсяги впали на 13%, до 165,8 тис. т у 2023 році. Обсяг імпорту бензину автотранспортом з Латвії зменшився більш ніж удвічі. Блокування польських кордонів вплинуло на вивезення пального з балтійських країн. У листопаді ввезення латвійського бензину становило 95 т, а в грудні лише 24 т.

У 2021 році основними постачальниками бензину в Україну були Білорусь і Литва, які забезпечували 99% від загального імпорту, що складало 50% ринку. Інша половина ринку отримувалась з Кременчуцького НПЗ.

У 2023 році в Україну імпортували 1,249 млн т автобензинів, що практично дорівнює показникам 2022 року і менше на 4% порівняно з 2021 роком.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Олександр Успішний

Я понад 8 років працюю з автомобільною тематикою й добре знаю, чим живе автосвіт — від нових моделей і технологій до ринку вживаних авто. Щодня відстежую новини, тенденції та експертні огляди, щоб читачі отримували лише актуальну й достовірну інформацію. Моя мета — робити автомобільні новини цікавими не лише для фахівців, а й для всіх, хто любить машини. У кожному матеріалі я поєдную аналітику, досвід і просту, зрозумілу подачу. Вірю, що якісна авто-журналістика має не лише інформувати, а й допомагати водіям приймати правильні рішення.

Recent Posts

Топ-5 кросоверів, які часто підводять власників: моделі, що створюють більше проблем, ніж радості

Дізнайтеся, які кросовери на вторинному ринку найчастіше розчаровують власників. ТОП-5 моделей з типічними поломками —…

54 хвилини ago

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

2 години ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

3 години ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

23 години ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

24 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

1 день ago