Categories: Автоновини

Замінити акумулятор в електрокарі стане дешевше, ніж капремонт ДВЗ: коли очікувати зміни цін?

Побоювання щодо високої вартості заміни акумуляторів у вживаних електромобілях поступово відходять у минуле. Завдяки постійному технічному удосконаленню та здешевленню комплектуючих, вартість наймасштабнішого й одночасно найдорожчого елементу електрокара — акумулятора — системно знижується. Це відкриває нові можливості як для купівлі нових електромобілів, так і для вторинного ринку, пише motor.es.

Прогнози та цінові тренди

Аналітики Goldman Sachs Group вважають, що до 2026 року середня ціна батареї знизиться до 80 дол. за кВт·год, а до 2030-го — до 64 дол. За оцінками експертів RMI, до кінця десятиліття вартість блоків може опуститися до 50 дол./кВт·год, а окремих осередків — до 35 дол. Це означатиме, що заміна акумулятора ємністю 100 кВт·год обійдеться приблизно в 5 000 дол., тобто вдвічі–втричі дешевше, ніж сьогодні.

Стан ринку

Наразі повна заміна батареї Tesla Model 3 коштує близько 16 000 євро, але ця сума вже незабаром може здаватися завищеною. У перспективі широке впровадження літій-залізо-фосфатних (LFP) елементів, які не містять дорогих металів, здешевить виробництво й знизить кінцеву ціну акумуляторів.

Екологічна складова та переробка

Нова хвиля доступності акумуляторів залежить також від розвитку систем утилізації та повторного використання. Власники вживаних батарей зможуть вигідно реалізовувати їх після початкового ресурсу, що додатково скоротить витрати на нові модулі. У найоптимістичніших сценаріях реманufacturing та вторинне розбирання дозволять опустити ціну до 10–20 дол. за кВт·год.

Гарантії та довговічність

Більшість виробників уже пропонують на батареї розширену гарантію терміном до 8 років. Сучасні акумулятори витримують понад 300 000 км пробігу без істотних втрат ємності, тож про дострокову заміну або дорогий ремонт можна забути упродовж першої фази експлуатації.

Отже, з огляду на постійний технічний прогрес, розвиток ринку вторинних матеріалів і вигідні гарантійні умови, акумулятори перестануть бути головним «гальмом» для масового використання електромобілів. Незабаром їхня заміна обійдеться дешевше, ніж капремонт або заміна двигуна внутрішнього згоряння.

Вам також може бути цікаво:

 

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

6 хвилин ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

49 хвилин ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

21 годину ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

22 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

23 години ago

ТОП-10 найкращих дизельних двигунів сучасності

Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…

1 день ago