Categories: Автоновини

Замінити акумулятор в електрокарі стане дешевше, ніж капремонт ДВЗ: коли очікувати зміни цін?

Побоювання щодо високої вартості заміни акумуляторів у вживаних електромобілях поступово відходять у минуле. Завдяки постійному технічному удосконаленню та здешевленню комплектуючих, вартість наймасштабнішого й одночасно найдорожчого елементу електрокара — акумулятора — системно знижується. Це відкриває нові можливості як для купівлі нових електромобілів, так і для вторинного ринку, пише motor.es.

Прогнози та цінові тренди

Аналітики Goldman Sachs Group вважають, що до 2026 року середня ціна батареї знизиться до 80 дол. за кВт·год, а до 2030-го — до 64 дол. За оцінками експертів RMI, до кінця десятиліття вартість блоків може опуститися до 50 дол./кВт·год, а окремих осередків — до 35 дол. Це означатиме, що заміна акумулятора ємністю 100 кВт·год обійдеться приблизно в 5 000 дол., тобто вдвічі–втричі дешевше, ніж сьогодні.

Стан ринку

Наразі повна заміна батареї Tesla Model 3 коштує близько 16 000 євро, але ця сума вже незабаром може здаватися завищеною. У перспективі широке впровадження літій-залізо-фосфатних (LFP) елементів, які не містять дорогих металів, здешевить виробництво й знизить кінцеву ціну акумуляторів.

Екологічна складова та переробка

Нова хвиля доступності акумуляторів залежить також від розвитку систем утилізації та повторного використання. Власники вживаних батарей зможуть вигідно реалізовувати їх після початкового ресурсу, що додатково скоротить витрати на нові модулі. У найоптимістичніших сценаріях реманufacturing та вторинне розбирання дозволять опустити ціну до 10–20 дол. за кВт·год.

Гарантії та довговічність

Більшість виробників уже пропонують на батареї розширену гарантію терміном до 8 років. Сучасні акумулятори витримують понад 300 000 км пробігу без істотних втрат ємності, тож про дострокову заміну або дорогий ремонт можна забути упродовж першої фази експлуатації.

Отже, з огляду на постійний технічний прогрес, розвиток ринку вторинних матеріалів і вигідні гарантійні умови, акумулятори перестануть бути головним «гальмом» для масового використання електромобілів. Незабаром їхня заміна обійдеться дешевше, ніж капремонт або заміна двигуна внутрішнього згоряння.

Вам також може бути цікаво:

 

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

Топ-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні

ТОП-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні в Україні у 2025-2026 роках: моделі…

6 години ago

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: експерт назвав простий спосіб

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: прості ознаки зносу, коли його перевіряти та чому…

1 день ago

Що повинен пам’ятати кожен водій про накачування коліс узимку

Чому взимку падає тиск у шинах, як правильно їх підкачувати в мороз і чим небезпечні…

1 день ago

Топ-3 бюджетні кросовери для українських водіїв

Топ-3 бюджетні кросовери для українських водіїв у 2025 році: надійні, доступні в обслуговуванні та пристосовані…

1 день ago

Топ-7 автомобілів, які ідеально підходять для українських доріг

Топ-7 автомобілів, які найкраще підходять для українських доріг у 2025 році. Надійні, витривалі моделі з…

1 день ago

Топ-5 автомобілів, які не підходять для українських доріг

Топ-5 автомобілів, які не підходять для українських доріг у 2025 році. Реальні проблеми, витрати на…

1 день ago