ТОП-7 моделей, які найгірше тримають ціну на вторинному ринку

Коли мова заходить про купівлю нового авто, більшість водіїв думають не лише про дизайн чи технічні характеристики, а й про те, як добре машина збереже свою ціну через кілька років. На жаль, деякі моделі знецінюються дуже стрімко. У 2025 році ринок вживаних авто чітко показує: деякі авто — справжній “грошовий обрив” для власника. У цьому матеріалі SUV News — ТОП-7 автомобілів, які найгірше тримають ціну на вторинному ринку.

1. Renault Koleos

Незважаючи на гарну комплектацію і доволі комфортну підвіску, Renault Koleos стрімко втрачає ціну вже з перших років експлуатації. Причини: слабкий попит на великі французькі кросовери, невиразний дизайн, а також дорожчі запчастини порівняно з конкурентами. Через 3–4 роки Koleos може втратити до 45% вартості.

2. Fiat Tipo

Цей компактний і бюджетний седан чи хетчбек непоганий у місті, проте репутація Fiat як бренду з низькою надійністю дає своє. Типові проблеми з електрикою, низький попит на вторинному ринку та слабкий імідж сприяють значному знеціненню. Через 2–3 роки — мінус 40–45% від первинної вартості.

3. Nissan Leaf (1-ше покоління)

Електромобільний бум не рятує перші версії Nissan Leaf від глибокої девальвації. Головна причина — швидке зношення батареї, яку важко (і дорого) замінити. На додачу — застаріла система зарядки, мала дальність ходу та обмежена підтримка з боку сервісів. Після 5 років Leaf може втратити понад 50% вартості.

4. Citroën C4 SpaceTourer

Цей мінівен — приклад того, як чудова ідея та місткий салон не рятують авто від падіння в ціні. Слабка надійність, складність у ремонті, погана підтримка в регіонах і низький попит на мінівени — головні причини стрімкого знецінення. Через 4 роки — мінус 45–50% вартості.

5. Opel Grandland X

Незважаючи на добру керованість і сучасну начинку, Opel Grandland X швидко втрачає ціну. Проблема — слабкий імідж марки в Україні, конкуренція з Kia та Hyundai, а також підвищена складність обслуговування для деяких модифікацій. Через 3 роки — до 40% зниження вартості.

6. Mitsubishi Eclipse Cross

Кросовер з амбіціями, але без успіху на вторинному ринку. Причини — нестандартний дизайн, обмежений попит, слабка шумоізоляція та неідеальна динаміка. Навіть фанати марки часто обходять його стороною. Через 3–4 роки Eclipse Cross втрачає до 50% первісної вартості.

7. Peugeot 508

Седан, який мав стати відповіддю німцям у D-класі, але не виправдав очікувань. Гарна керованість і дизельні мотори не рятують ситуацію. Висока вартість ремонту, низький попит і слабка репутація бренду у сфері надійності — причини стрімкого падіння ціни. Через 3 роки — мінус 45–50%.

Чому це важливо при купівлі авто?

Знецінення — це прихований витратний фактор, який не всі враховують. Якщо ви плануєте перепродаж через 2–4 роки, обирайте модель з повільнішою втратою вартості. Інакше ви втратите тисячі доларів навіть без серйозних поломок.

Порада від експертів

  • Перед купівлею нового авто — перевірте статистику залишкової вартості.
  • Уникайте моделей, які вже зараз мають слабкий попит на вторинному ринку.
  • Обирайте технічно прості, надійні та популярні авто, які легко продати через 3–5 років.

Не кожен новий автомобіль — вигідна інвестиція. Інколи краще купити авто з пробігом, яке вже пройшло етап знецінення, ніж втратити половину вартості через кілька років.

Вам також може бути цікаво:

Читайте також