ТОП-7 “вічних” бензинових моторів, які проїдуть 500 000 км без ремонту

Ці двигуни створені на десятиліття — і саме їх шукають на вторинному ринку

Сьогодні, коли нові авто дорожчають із кожним роком, надійність двигуна знову стала вирішальним фактором при купівлі машини. Власники хочуть бути впевненими, що мотор не “ляже” після 150 000 км, а відслужить пів мільйона кілометрів і більше — без серйозних втручань.
Ми в SUVNews склали список 7 бензинових двигунів, які заслужили репутацію “вічних” — вони проїжджають 400–500+ тис. км без капремонту, а деякі навіть досягають 700 000 км.

1. Toyota 1NZ-FE (1.5 л)

Де ставився: Toyota Yaris, Corolla, Prius
Ресурс: 500 000+ км
Чому надійний:

  • Простий атмосферний двигун без турбіни

  • Ланцюговий привід ГРМ

  • Стійкість до неякісного пального

  • Низька вартість обслуговування

✅ Один з наймасовіших моторів Toyota. При правильному догляді легко перевалює за 500 000 км навіть без капремонту.

2. Honda K24 (2.4 л)

Де ставився: Accord, CR-V, Element
Ресурс: 500 000+ км
Чому надійний:

  • Чавунні гільзи блоку

  • Відсутність серйозних конструктивних слабких місць

  • Спокійно переносить активну експлуатацію та високі оберти

✅ Один з найкращих моторів у світі за співвідношенням ресурсу та динаміки. Навіть у таксі часто “живе” понад 600 000 км.

Читайте також: 10 ознак, що двигун авто «помирає» — і як цьому запобігти

3. Lexus / Toyota 2UZ-FE (4.7 л V8)

Де ставився: Land Cruiser, Tundra, Sequoia
Ресурс: 500 000–700 000 км
Чому надійний:

  • Великий запас міцності конструкції

  • Простота та ремонтопридатність

  • Стійкість до перевантажень і високих температур

✅ Один із найміцніших V8 в історії — працює десятиліттями на позашляховиках і пікапах, часто “вбивають” кузов, а не мотор.

4. Mercedes-Benz M112 (2.4–3.2 л V6)

Де ставився: E-Class W210/W211, ML-Class W163
Ресурс: ~500 000 км
Чому надійний:

  • Надійна система ГРМ

  • Простота конструкції без турбіни

  • Стійкість до перегріву та перевантаження

✅ Старі атмосферні V6 Mercedes — приклад класичного “німецького” ресурсу. При регулярній заміні масла — пів мільйона кілометрів не межа.

5. Volvo B230 (2.3 л)

Де ставився: Volvo 240, 740, 940
Ресурс: 500 000+ км
Чому надійний:

  • Чавунний блок і мінімум складних систем

  • Простота обслуговування

  • Практично невбивна конструкція

✅ Цей двигун став легендою серед механіків. У Європі є приклади машин з пробігом понад 800 000 км на оригінальному моторі.

Не пропустіть: 5 популярних кросоверів, про купівлю яких шкодують власники

6. BMW M54 (2.2–3.0 л)

Де ставився: 3-й, 5-й серії, X3, Z4 (2000–2006)
Ресурс: 450 000–550 000 км
Чому надійний:

  • Висока якість виготовлення

  • Надійна конструкція без складних турбін

  • Працює стабільно при активному стилі їзди

✅ Один з останніх “класичних” атмосферних двигунів BMW. Сьогодні його цінують більше, ніж деякі сучасні турбомотори.

7. Mazda FE (2.0 л)

Де ставився: Mazda 626, Capella, Bongo
Ресурс: 500 000+ км
Чому надійний:

  • Дуже проста конструкція

  • Чавунний блок і довговічні компоненти

  • Легко ремонтується й не боїться навантажень

✅ Один із найвитриваліших японських моторів 80–90-х, який і сьогодні користується великим попитом серед любителів “вічних” авто.

Що об’єднує ці двигуни

  • Атмосферні (без турбін)

  • Простота конструкції

  • Відсутність надлишкової електроніки

  • Висока ремонтопридатність

  • Стійкість до неідеального обслуговування

«Якщо двигун спроєктований грамотно та має запас міцності, 500 000 км — це не фантастика, а реальність», — зазначають експерти AutoBild.

Читайте також