Categories: Статті

6 причин, чому китайські автомобілі завойовують світовий авторинок

Десять років тому купівля китайського автомобіля була предметом насмішок через їх низьку якість і копіювання дизайну європейських та японських моделей. Проте зараз Китай визнається світовим лідером у сфері інноваційних електромобілів. Незважаючи на революційні рішення, китайські автомобілі залишаються одними з найбільш доступних на світовому ринку.

Технології

Автомобілісти все більше цінують наявність багатофункціональних екранів та інноваційних технологій у салоні автомобіля. Одним із останніх цікавих проектів у цьому напрямку є електромобіль від компанії Xiaomi, яка відома своїми смартфонами та електронікою.

Китайська публіка вразила новий п’ятидверний ліфтбек SU7 настільки, що за перші півгодини продажів було продано 50 тисяч екземплярів. Ціна базової версії SU7 становить 215 900 юанів (близько 30 тисяч доларів), що дешевше за базову версію Tesla Model 3 на приблизно 4 тисячі доларів. Версія Max SU7 продається за 299 900 юанів (41 500 доларів). Особливість китайського автомобіля – дальність ходу, яка складає 700 км у базовій версії і 830 км у комплектації Pro.

Китай продемонстрував, що навіть у базових комплектаціях автомобілів можуть бути доступні сучасні функції, великі екрани, стильне оздоблення, панорамний люк та інші характеристики, які зазвичай притаманні тільки топовим версіям європейських автовиробників.

Ставка на масове виробництво

Багато європейських і американських автовиробників виробляють електромобілі лише у невеликій кількості. Хоча вони вкладають великі кошти у виробництво та ланцюжки поставок, ситуація поки що залишається незмінною, і електромобілі залишаються рідкісним продуктом поза Китаєм.

BYD став лідером у масовому виробництві електромобілів, перевершивши своїх конкурентів, зокрема Tesla, у продажах. У 2023 році компанія продала 2,7 мільйона автомобілів, в той час як Tesla реалізувала трохи більше 600 тисяч машин, що створює значну різницю між ними.

Це можна охарактеризувати як стратегію зі сходу, де виробники автомобілів конкурують за кожного клієнта у доступному ціновому сегменті. Це призводить до збільшення кількості проданих авто, зростання популярності бренду, збільшення клієнтської бази і підвищення лояльності клієнтів.

Доступні ціни

Електромобілі в усьому світі вважаються дорогими, навіть базові моделі. Наприклад, найдешевший електромобіль у США, Nissan Leaf, коштує 29 280 доларів. У Китаї дуже популярні низькошвидкісні електромобілі, які можна порівняти з гольф-карами за їхнім дизайном та рівнем комфорту.

Це стає популярним вибором для міських мешканців, які не потребують постійних поїздок на автостради. Компанії, такі як BYD, GWM, Wuling та інші, випускають компактні та доступні електромобілі вартістю від 10 до 20 тисяч доларів. Європейська комісія навіть провела перевірку китайських брендів, щоб переконатися, що вони не отримують надмірних субсидій від держави, які дозволяють їм так сильно занижувати ціни. Вартість китайських моделей в Європі приблизно на 20% нижча, ніж у конкурентів.

Злиття з іншими марками

Протягом останнього десятиліття китайські компанії були активними учасниками в автомобільних придбаннях та злиттях з іншими брендами. Наприклад, завдяки інвестиціям Geely, компанії Lotus і Volvo, які раніше мали фінансові проблеми, зараз процвітають. Крім того, Geely володіє брендами Smart, Polestar, LEVC та іншими. Крім того, у Geely є 17% акцій у компанії Aston Martin. Американські компанії Ford і GM також співпрацюють з китайськими партнерами для розвитку технологій і зниження витрат.

Volkswagen минулого року придбав платформу Xpeng, оскільки не встигав за темпом розвитку китайських марок. Ще однією причиною для Audi випускати електромобілі спільно з SAIC є необхідність у швидкому розвитку. Stellantis також використовуватиме програмне забезпечення Leapmotor. Існує кілька десятків випадків, коли китайські автомобілі продаються під іменами відомих брендів.

Китай вже давно відомий як своєрідна “фабрика світу” для багатьох видів виробництва, не лише автомобільного. Його важливість у цій сфері стала ще більш очевидною під час пандемії COVID-19, коли через призупинення роботи та логістики всесвітньо відчували кризу. Напівпровідники є життєво важливим компонентом у всіх автомобілях, особливо в електромобілях.

Китайські виробники електромобілів можуть собі дозволити виробляти батареї для своїх автомобілів власними силами, не закуповуючи їх у інших країнах і економлячи на логістиці. Оскільки найбільші виробники батарей знаходяться в Азії, а більшість з них в Китаї, європейські автовиробники стають дуже залежними від поставок батарей з Китаю.

Головним світовим лідером у виробництві літієвих батарей є компанія CATL, яка контролює 34% всього світового ринку і половину китайського ринку. Другий за розмірами китайський виробник акумуляторів для автомобілів – BYD. Ці два виробники майже повністю охоплюють китайський ринок і також постачають свої акумулятори для таких відомих автовиробників, як Tesla, Mercedes-Benz, BMW, Volkswagen, Volvo, Porsche, Audi, Stellantis.

Суперництво зі світовими суперкарами

У Китаї є автовиробники, які можуть вражати світ своїми електричними суперкарами. Наприклад, Nio EP9, який встановив рекорд на трасі Нюрбургринг, або BYD Yang Wang U9 з інноваційною підвіскою, яка дозволяє йому робити різні трюки на дорозі. Ці суперкари генерують велику потужність і можуть розганятися дуже швидко. Китайські виробники, такі як BYD, Geely, Nio, привертають увагу громадськості яскравими суперкарами, а потім пропонують більш доступні автомобілі для масового ринку.

Дизайн

Дослідження компанії Autolist показує, що українці та багато інших людей по всьому світу вважають китайські автомобілі дуже привабливими з точки зору дизайну. Китайські виробники вже не просто копіюють стилі західних та японських марок, а самі визначають тенденції у світовому автомобільному дизайні.

Багато дизайнерів зі світовим ім’ям, які працювали раніше над автомобілями таких виробників, як Lamborghini, Bentley, Audi, Mercedes, Rolls-Royce, тепер працюють над китайськими моделями. Хоча деякі китайські автомобілі можуть викликати сумніви у дизайні, але це також стосується багатьох автомобілів з інших країн.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Vladislava

Recent Posts

Топ-5 кросоверів, які часто підводять власників: моделі, що створюють більше проблем, ніж радості

Дізнайтеся, які кросовери на вторинному ринку найчастіше розчаровують власників. ТОП-5 моделей з типічними поломками —…

57 хвилин ago

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

2 години ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

3 години ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

23 години ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

24 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

1 день ago