7 важливих деталей в автомобілі, про заміну яких водії часто забувають
Більшість автомобілістів, навіть новачки, завжди пам’ятають про заміну моторної оливи чи гальмівної рідини. Проте існує ще низка неочевидних витратних матеріалів і вузлів, про які часто забувають, хоча вони безпосередньо впливають на надійність авто. Автомеханік розповів про сім ключових моментів, які варто включити до свого сервісного чек-листу.
Під час гарантійного обслуговування більшість власників віддають машину дилеру, але що робити після його закінчення: лишатися в офіційній мережі, шукати незалежне СТО чи намагатися виконувати роботи самостійно? Останній варіант може заощадити кошти, але без знання всіх «сліпих зон» техобслуговування легко пропустити важливі процедури.
Навіщо стежити за всім списком робіт
Замінивши тільки найочевидніші витратники, водій ризикує пропустити поломку, що згодом обернеться великим рахунком у СТО. Наприклад, забруднена або розбавлена водою олива в редукторі швидко руйнує шестерні й сальники. Вчасний огляд і заміна масла в редукторі допоможуть уникнути капітального ремонту.
1. Олива в редукторі
Регулярно перевіряйте рівень і якість мастила в мостах та редукторах. Рекомендований інтервал – раз на 40–50 тис. км або згідно з регламентом виробника.
2. Муфта Haldex
У повнопривідних кросоверах сучасного типу муфта передає крутний момент і відповідальна за плавність підключення коліс. Брудна рідина призводить до перегріву та збоїв у роботі. Наприклад, Volkswagen радить міняти робочу рідину в системі Haldex кожні три роки.
3. Карданний вал
Невчасне змащування хрестовин і неврахована дисбалансировка – причина сильних вібрацій і передчасного зносу трансмісії. Змащуйте карданний вал приблизно кожні 15 тис. км та перевіряйте стан підшипників.
4. Олива в роздатковій коробці
Рідина в «роздатці» відповідає за змазування й охолодження шестерень і муфт. У багатьох моделей, наприклад у Hyundai, її міняють раз на 120 тис. км.
5. Високовольтні дроти
Дроти, що переносять іскру до свічок, з часом втрачають властивості й стають причиною пропусків запалювання. Ресурс – близько 7–8 років, але варто перевіряти їх хоча б раз на 50 тис. км.
6. Свічки запалювання
Несправні або забруднені свічки знижують потужність двигуна і підвищують витрату палива. Рекомендується міняти їх за регламентом виробника або при виявленні перших ознак “пропусків” у роботі мотора.
7. Паливний фільтр
Забитий фільтр погіршує подачу палива і може спричинити нестабільну роботу двигуна. Стандартний інтервал заміни – близько 30 тис. км.
Не ігноруйте повний спектр технічних процедур – своєчасне обслуговування кожного вузла значно продовжить ресурс вашого автомобіля.