8 речей, які не можна дозволяти робити майстрам шиномонтажу з вашим авто
Шиномонтаж здається рутинною справою, але навіть на цьому етапі можуть виникнути серйозні помилки, які вплинуть на безпеку руху та довговічність авто. Щоб уникнути ризиків і зайвих витрат, водій має контролювати процес і не дозволяти майстрам допускати критичні порушення, пише SUV News.
1. Неправильне використання домкрата
Кожен автомобіль має спеціальні позначені місця на порогах для встановлення домкрата. Використання домкрата в невірному місці, наприклад — під центром кузова чи під переднім/заднім звісом, може призвести до деформації металу або навіть тріщин.
Майстер повинен використовувати домкрат з гумовими вставками, аби уникнути пошкодження днища. Якщо цього не дотримано — вимагайте зупинити роботу.
2. Використання невідповідних болтів
Кожен тип дисків має свою форму кріплення — конусну або сферичну. Якщо один болт загублений чи зламаний, його не можна замінювати першим-ліпшим аналогом. Порушення цієї вимоги загрожує розбалансуванням і навіть відривом колеса під час руху.
Болти слід затягувати хрест-навхрест у декілька підходів, щоб рівномірно розподілити навантаження.
3. Неправильне встановлення коліс
У шин з направленим або асиметричним протектором є чітка орієнтація. Неправильне встановлення може погіршити зчеплення з дорогою.
Не слід бездумно міняти колеса місцями (переднє ↔ заднє) без врахування інструкції виробника.
Тиск у шинах потрібно перевірити до встановлення, а не після.
Після монтажу обов’язково проводиться балансування.
Все це впливає на знос гуми, керованість і комфорт їзди.
4. Нанесення мідної змазки на сталеві деталі
Мідна змазка використовується в умовах високої температури, наприклад для гальмівних супортів. Але вона шкідлива для сталевих елементів кузова — спричиняє корозію через електрохімічну реакцію між міддю та сталлю.
Також мідь при перегріві може плавитись і забруднювати вузли, порушуючи роботу механізмів. Її застосування має бути суворо обґрунтованим і відповідати технічним вимогам.
5. Відмова від монтажної пасти при встановленні колеса
Монтажна паста зменшує тертя та допомагає гумі герметично сідати на диск. Її заміна маслом або відмова від змащування — грубе порушення. Масло псує гуму і призводить до утрат герметичності.
6. Ігнорування перевірки диска перед установкою
Деформація диска — не лише естетична проблема. Вона може:
- викликати вібрацію під час руху;
- призвести до непрогнозованого спуску шини;
- спричинити порушення в роботі гальмівної системи;
- викликати нерівномірний знос шин.
Перед монтажем диск повинен бути візуально оглянутий і перевірений на механічні пошкодження.
7. Робота в брудному приміщенні
Чистота майстерні — це не про естетику, а про професіоналізм і безпечність. Бруд, металева стружка та інші забруднення можуть:
- потрапити всередину шин чи вузлів;
- викликати проколи;
- призвести до дефектів при складанні колеса.
Якщо в цеху бардак — варто подумати, чи довіряти їм свій автомобіль.
8. Ігнорування тестового запуску після робіт
Після завершення шиномонтажу або заміни деталей обов’язково проводиться тестовий запуск — навіть якщо все здається в порядку. Сторонні шуми, вібрації або проблеми з керуванням можуть з’явитися тільки при русі або під час запуску двигуна.
Кваліфікований майстер зобов’язаний перевірити авто в дії, перш ніж віддати його клієнту.
Шиномонтаж — це не просто заміна гуми. Це відповідальна процедура, яка впливає на вашу безпеку. Якщо ви бачите, що майстер ігнорує основні правила — не бійтеся втрутитись. Пильність сьогодні може врятувати життя завтра.
Вам також може бути цікаво:
- Чи можна здійснювати обгін рухаючись впритул один за одним
- 6 найпідступніших і малопомітних несправностей авто, про які водій може не здогадуватися
- Не пив ані краплі, а алкотестер показує алкоголь: що робити в такій ситуації