Сучасні автомобілі з АКПП мають по дві педалі – газ і гальмо, щоб максимізувати комфорт і спростити процес водіння. Однак на багатьох авто все ще можна зустріти третю педаль зчеплення, а на деяких і четверту – стоянкового гальма.
Як пише SlashGear, такий механізм раніше був обов’язковим для машин, які продавалися в США. До появи звичного ручника або електронного стоянкового гальма, аварійний механізм активувався натисканням ноги. Щоб його задіяти, водій натискав педаль до клацання, а для деактивації – або тягнув важіль, або знову натискав педаль. На гумовій накладці часто був присутній напис «Park» – щоб випадково не переплутати з педаллю зчеплення.
Обов’язковою ця функція була тому, що її розглядали контрольні органи в США як резервне гальмо на випадок виходу з ладу основної системи. Згодом ця система стала неактуальною, оскільки машини стали більш компактними, а місця для ніг у них ставало дедалі менше. У підсумку цю технологію було повністю витіснено звичним для більшості сучасних автомобілістів «ручником», який зараз і сам стає відгомоном минулого, оскільки його активно витісняє електронна альтернатива.
Раніше ми писали, навіщо насправді потрібні гачки біля ручок у салоні автомобіля. Також експерти пояснили, чому не можна вивертати кермо до упору: механік пояснив ризики.
Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!
Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…
Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…
Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…
У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…
ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…
Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…