Categories: Статті

Чому алкоголь після ДТП може призвести до подвійного покарання для водіїв

Дорожньо-транспортна пригода – це завжди сильний стрес, який часто штовхає водіїв на необдумані вчинки. Після зіткнення багато хто прагне заспокоїти нерви, випиваючи. Проте якщо поліція ще не приїхала або не проведено медичний огляд, будь-яке вживання алкоголю може обернутися серйозними проблемами, пише Дорожній адвокат.

Заборона на прийом алкоголю до завершення офіційних процедур

Відповідно до пункту 2.10 Правил дорожнього руху, до приїзду працівників поліції або безпосереднього проходження медичного огляду після ДТП заборонено вживати спиртні напої. Ця норма покликана запобігти фальсифікації результатів перевірки на сп’яніння. Незалежно від того, скільки часу пройшло з моменту аварії, порушення цієї заборони вважається адміністративним правопорушенням.

Штрафи та позбавлення прав за вживання алкоголю після ДТП

За частиною 4 статті 130 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачено штраф 34 000 грн і позбавлення права керування на три роки за вживання алкоголю після аварії. Для порівняння: за керування в нетверезому стані передбачено 17 000 грн штрафу та рік позбавлення прав. Отже спроба виправдатися «я пив уже після» може коштувати значно дорожче.

Найпоширеніші помилки водіїв

Багато водіїв помилково вважають, що якщо вони випили вже після ДТП, це зменшує їхню відповідальність. Насправді за подібну поведінку закон передбачає «подвійну» строгость – вдвічі більший штраф і втричі довший термін без водійського посвідчення.

Як уникнути небажаних наслідків?

Перш за все, не вживати жодних напоїв із вмістом алкоголю до завершення всіх процесуальних дій поліції та медиків. Якщо водій відмовляється від огляду, але доказів вживання алкогольних напоїв після ДТП немає, відповідальність за частиною 4 статті 130 КУпАП не настає. Але найкраща порада – залишатися тверезим і до, і після аварії.

 

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

Топ-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні

ТОП-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні в Україні у 2025-2026 роках: моделі…

6 години ago

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: експерт назвав простий спосіб

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: прості ознаки зносу, коли його перевіряти та чому…

1 день ago

Що повинен пам’ятати кожен водій про накачування коліс узимку

Чому взимку падає тиск у шинах, як правильно їх підкачувати в мороз і чим небезпечні…

1 день ago

Топ-3 бюджетні кросовери для українських водіїв

Топ-3 бюджетні кросовери для українських водіїв у 2025 році: надійні, доступні в обслуговуванні та пристосовані…

1 день ago

Топ-7 автомобілів, які ідеально підходять для українських доріг

Топ-7 автомобілів, які найкраще підходять для українських доріг у 2025 році. Надійні, витривалі моделі з…

1 день ago

Топ-5 автомобілів, які не підходять для українських доріг

Топ-5 автомобілів, які не підходять для українських доріг у 2025 році. Реальні проблеми, витрати на…

1 день ago