Categories: Статті

Чому алкоголь після ДТП може призвести до подвійного покарання для водіїв

Дорожньо-транспортна пригода – це завжди сильний стрес, який часто штовхає водіїв на необдумані вчинки. Після зіткнення багато хто прагне заспокоїти нерви, випиваючи. Проте якщо поліція ще не приїхала або не проведено медичний огляд, будь-яке вживання алкоголю може обернутися серйозними проблемами, пише Дорожній адвокат.

Заборона на прийом алкоголю до завершення офіційних процедур

Відповідно до пункту 2.10 Правил дорожнього руху, до приїзду працівників поліції або безпосереднього проходження медичного огляду після ДТП заборонено вживати спиртні напої. Ця норма покликана запобігти фальсифікації результатів перевірки на сп’яніння. Незалежно від того, скільки часу пройшло з моменту аварії, порушення цієї заборони вважається адміністративним правопорушенням.

Штрафи та позбавлення прав за вживання алкоголю після ДТП

За частиною 4 статті 130 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачено штраф 34 000 грн і позбавлення права керування на три роки за вживання алкоголю після аварії. Для порівняння: за керування в нетверезому стані передбачено 17 000 грн штрафу та рік позбавлення прав. Отже спроба виправдатися «я пив уже після» може коштувати значно дорожче.

Найпоширеніші помилки водіїв

Багато водіїв помилково вважають, що якщо вони випили вже після ДТП, це зменшує їхню відповідальність. Насправді за подібну поведінку закон передбачає «подвійну» строгость – вдвічі більший штраф і втричі довший термін без водійського посвідчення.

Як уникнути небажаних наслідків?

Перш за все, не вживати жодних напоїв із вмістом алкоголю до завершення всіх процесуальних дій поліції та медиків. Якщо водій відмовляється від огляду, але доказів вживання алкогольних напоїв після ДТП немає, відповідальність за частиною 4 статті 130 КУпАП не настає. Але найкраща порада – залишатися тверезим і до, і після аварії.

 

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

33 хвилини ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

1 годину ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

22 години ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

23 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

24 години ago

ТОП-10 найкращих дизельних двигунів сучасності

Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…

1 день ago