Чому автоматичні КПП мають зигзагоподібний селектор

Багато хто звертав увагу, що в багатьох автомобілях з автоматичною трансмісією передачі розташовані в зигзагоподібному порядку. Далеко не кожен досвідчений автомобіліст зможе відразу правильно відповісти на запитання, навіщо це робиться. Хтось вважає, що це потрібно для краси, але насправді тут першочергове значення має безпека.

Як пише SlashGear, ідея зигзагоподібної конструкції АКПП з’явилася завдяки людському фактору. Як і у випадку з технологіями автономного водіння, такий дизайн покликаний мінімізувати ймовірність помилки водія.

Франко Каттані, колишній інженер автоматичних трансмісій Fiat Chrysler Automobiles, пояснив це так: “Деякі виробники вважають, що надто легке переміщення важеля з положення “Drive” в “Neutral” під час руху становить проблему, і це може визначати обрану ними схему переміщення селектора”.

Якщо у вашому автомобілі прямий селектор, то його зміщення з одного положення в інше може статися ненавмисно. За наявності зигзагоподібного патерну водієві доведеться докласти зусиль, щоб перемістити важіль, згорнувши його як за горизонталлю, так і за вертикаллю, Ця обставина робить випадкове перемикання АКПП практично неможливим.

Прикладом подібного технологічного рішення є деякі покоління Toyota Land Cruiser. Тут кожен режим на панелі АКПП розташовується в горизонтальному порядку щодо сусіднього, що створює характерний зигзагоподібний візерунок.

При цьому експерти звертають увагу, що візуальні відмінності в дизайні селекторів ніяк не впливають на функціональність коробки передач. Це стосується, зокрема, різних типів АКПП, таких як варіатори (CVT), роботизовані коробки або класичні “автомати” з гідротрансформатором. У більшості випадків це традиційні положення задній хід (R), нейтраль (N), рух уперед (D) та інші.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Читайте також