Categories: Статті

Чому автомобільний акумулятор частіше виходить з ладу влітку, ніж взимку

Цього спекотного літа багато українських водіїв зіткнулися з несподіваними проблемами з акумулятором, які зазвичай очікують взимку. Як уникнути цього?

Стартерний акумулятор середньої цінової категорії за нормальних умов має служити не менше 4-5 років. Проте буває, що він виходить з ладу вже через три роки. Чому так відбувається і як уникнути ситуації, коли акумулятор підведе вас у дорозі далеко від дому?

Чому АКБ страждає влітку

Досвідчені продавці акумуляторів відзначають, що чим спекотніше літо, тим більше попиту на нові акумулятори восени. Влітку акумулятор не потребує великого струму (приблизно 100-300 ампер) для запуску двигуна, як це відбувається взимку при холодному запуску. Проте влітку акумулятори піддаються іншим небезпекам.

На перший погляд, літо для акумулятора – це період відпочинку: двигун запускається легко, не потрібно багато енергії для обігріву сидінь та вікон, обігрівач не використовується, а короткі ночі означають менше навантаження на фари.

Але влітку акумулятор має іншу проблему – високу температуру. Вона прискорює всі хімічні процеси всередині батареї, особливо шкідливі. Наприклад, сульфатацію пластин, що є головною причиною старіння акумулятора. Температура під капотом може досягати 100°C, а якщо машина стоїть на сонці після поїздки, біля радіатора та випускного колектора вона може бути й 120°C. Навіть звичайна температура 60°C під час руху шкідлива для свинцево-кислотної батареї.

Автомобільному акумулятору шкідливо довго залишатися розрядженим, оскільки це призводить до сульфатації. Влітку це важко помітити, бо двигун запускається легко і не потребує великої потужності від батареї. Через високу температуру електроліт може випаровуватися, і його рівень у батареї знижується, навіть якщо електрообладнання автомобіля працює справно.

Ще одна проблема для акумулятора влітку – це саморозряд через пил і бруд на корпусі. Висока температура змушує акумулятор більше випаровуватися через вентиляційні отвори, і на поверхні накопичується кислотний осад. Це створює струмопровідну плівку, яка спричиняє саморозряд. Через це клеми батареї можуть швидше окислюватися, що погіршує заряд і віддачу струму.

Як захистити акумулятор в спеку:

– Щоб уникнути перегріву акумулятора, намагайтеся не залишати машину на сонці в спекотні дні, особливо після поїздки.

– Щоб зменшити саморозряд, регулярно протирайте акумулятор чистою ганчіркою – це допоможе уникнути мікропротікань струму через випари оливи та електроліту.

– Для запобігання падінню напруги на клемах, стежте за їх чистотою: якщо помітите білий або зелений наліт, необхідно видалити окислення.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Vladislava

Recent Posts

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

54 хвилини ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

2 години ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

22 години ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

23 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

24 години ago

ТОП-10 найкращих дизельних двигунів сучасності

Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…

1 день ago