Categories: Статті

Чому автомобільний акумулятор частіше виходить з ладу влітку, ніж взимку

Цього спекотного літа багато українських водіїв зіткнулися з несподіваними проблемами з акумулятором, які зазвичай очікують взимку. Як уникнути цього?

Стартерний акумулятор середньої цінової категорії за нормальних умов має служити не менше 4-5 років. Проте буває, що він виходить з ладу вже через три роки. Чому так відбувається і як уникнути ситуації, коли акумулятор підведе вас у дорозі далеко від дому?

Чому АКБ страждає влітку

Досвідчені продавці акумуляторів відзначають, що чим спекотніше літо, тим більше попиту на нові акумулятори восени. Влітку акумулятор не потребує великого струму (приблизно 100-300 ампер) для запуску двигуна, як це відбувається взимку при холодному запуску. Проте влітку акумулятори піддаються іншим небезпекам.

На перший погляд, літо для акумулятора – це період відпочинку: двигун запускається легко, не потрібно багато енергії для обігріву сидінь та вікон, обігрівач не використовується, а короткі ночі означають менше навантаження на фари.

Але влітку акумулятор має іншу проблему – високу температуру. Вона прискорює всі хімічні процеси всередині батареї, особливо шкідливі. Наприклад, сульфатацію пластин, що є головною причиною старіння акумулятора. Температура під капотом може досягати 100°C, а якщо машина стоїть на сонці після поїздки, біля радіатора та випускного колектора вона може бути й 120°C. Навіть звичайна температура 60°C під час руху шкідлива для свинцево-кислотної батареї.

Автомобільному акумулятору шкідливо довго залишатися розрядженим, оскільки це призводить до сульфатації. Влітку це важко помітити, бо двигун запускається легко і не потребує великої потужності від батареї. Через високу температуру електроліт може випаровуватися, і його рівень у батареї знижується, навіть якщо електрообладнання автомобіля працює справно.

Ще одна проблема для акумулятора влітку – це саморозряд через пил і бруд на корпусі. Висока температура змушує акумулятор більше випаровуватися через вентиляційні отвори, і на поверхні накопичується кислотний осад. Це створює струмопровідну плівку, яка спричиняє саморозряд. Через це клеми батареї можуть швидше окислюватися, що погіршує заряд і віддачу струму.

Як захистити акумулятор в спеку:

– Щоб уникнути перегріву акумулятора, намагайтеся не залишати машину на сонці в спекотні дні, особливо після поїздки.

– Щоб зменшити саморозряд, регулярно протирайте акумулятор чистою ганчіркою – це допоможе уникнути мікропротікань струму через випари оливи та електроліту.

– Для запобігання падінню напруги на клемах, стежте за їх чистотою: якщо помітите білий або зелений наліт, необхідно видалити окислення.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Vladislava

Recent Posts

ТОП-7 дизельних кросоверів із двигунами, які служать 400–500 тис. км

Найнадійніші дизельні кросовери для України з ресурсними двигунами. Реальні пробіги, перевірені мотори та моделі, які…

2 години ago

ТОП-7 майже “вічних” дизельних двигунів

Найнадійніші дизельні двигуни сучасності, здатні проходити 300–500 тис. км без капремонту. Рейтинг на основі даних…

2 години ago

Топ-5 кросоверів з майже «вічними» двигунами

Топ-5 кросоверів із майже «вічними» двигунами: моделі, які без капремонту проходять сотні тисяч кілометрів. Реальний…

17 години ago

Топ-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні

ТОП-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні в Україні у 2025-2026 роках: моделі…

2 дні ago

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: експерт назвав простий спосіб

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: прості ознаки зносу, коли його перевіряти та чому…

3 дні ago

Що повинен пам’ятати кожен водій про накачування коліс узимку

Чому взимку падає тиск у шинах, як правильно їх підкачувати в мороз і чим небезпечні…

3 дні ago