Дизельні автомобілі ще зовсім недавно вважалися найкращим вибором для тих, хто багато їздить: вони економні, витривалі й мають великий ресурс. Проте вже сьогодні стає очевидним: епоха дизеля завершується швидше, ніж очікувалося. Європа змінює стандарти, скорочує виробництво, а податкова політика робить дизельні авто менш привабливими, пише SUVNews. Усе це може призвести до помітного зростання цін уже у 2026 році — навіть на вторинному ринку України.
Щоб зрозуміти, чому дизельні автомобілі подорожчають, треба подивитися на те, що відбувається в Європі — головному постачальнику вживаних машин в Україну.
З 2025–2026 років у ЄС почнуть діяти суворі норми викидів Euro 7. Виробникам доведеться вкладати мільярди у модернізацію дизельних двигунів, а це автоматично підніме їхню собівартість. Частина брендів узагалі відмовляється від нових дизельних моторів — наприклад, Renault, Peugeot і Ford скорочують дизельні лінійки вже зараз.
«Вимоги Euro 7 фактично означають, що виробництво дизельних двигунів стає економічно невигідним. Ми очікуємо значного скорочення дизельних моделей після 2025 року», — йдеться у звіті ACEA (Європейської асоціації автовиробників).
Читайте також: Скільки реально коштує утримання авто в Україні в 2025 році: податки, пальне, страхування
Багато країн Європи вже запровадили або планують запровадити додаткові податки на дизельні автомобілі. Наприклад, у Німеччині та Франції податкові пільги для дизеля скасовані, а деякі міста встановлюють екологічні збори для авто з високими викидами.
Це робить дизель дорожчим як у купівлі, так і в експлуатації — а отже, на вторинному ринку пропозиція таких авто буде скорочуватись.
Велика частина великих міст ЄС (Берлін, Париж, Брюссель, Мілан) уже запровадили або планують запровадити обмеження на в’їзд дизельних авто старих екокласів. Це стимулює власників швидше продавати машини або утримуватись від купівлі дизельних моделей. Як наслідок — пропозиція на вторинному ринку зменшиться, а попит з боку країн-імпортерів, таких як Україна, залишиться високим.
Світові автовиробники різко зменшують частку дизеля у своїх модельних лінійках. Volvo, Mercedes-Benz і навіть Volkswagen уже оголосили про плани відмовитися від дизельних моторів у більшості моделей після 2026 року.
Це означає, що через 2–3 роки пропозиція дизельних авто значно скоротиться, і вони поступово перетворяться на дефіцит — а дефіцит завжди означає підвищення цін.
Оскільки більшість дизельних автомобілів в Україну імпортуються з ЄС, усі зміни, описані вище, автоматично “перекочують” на наш ринок.
Ось чого очікують експерти:
Менше пропозиції — менше дизельних авто надходитиме з Європи.
Зростання попиту — українські водії, які хочуть дизель, будуть змушені змагатися за обмежену кількість пропозицій.
Вища вартість — дефіцит призведе до поступового подорожчання навіть моделей із пробігом.
За даними звіту ACEA та аналітиків AutoScout24, у 2025–2026 роках частка дизельних авто на первинному ринку ЄС скоротиться ще на 20–30 %.
Також цікаво: Що буде з цінами на вживані авто в Україні до кінця 2025 року: прогноз експертів
Якщо ви плануєте купувати дизельний автомобіль на довгострокову перспективу — 2025 рік може бути останнім шансом зробити це за “розумною” ціною. Далі ринок поступово змінюватиметься: дизель залишиться, але стане більш нішевим продуктом, доступним не кожному.
Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…
Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…
Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…
У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…
ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…
Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…