Categories: Статті

Чому патрульна поліція може зупинити машину навіть без порушення ПДР

Підстави для зупинки транспортного засобу в Україні

Водії в нашій країні часто вважають, що поліція може зупинити автомобіль лише за явне порушення ПДР. Насправді ж закон передбачає низку критеріїв для зупинки, й далеко не завжди вони пов’язані з фактичним порушенням правил руху. Найчастіше подібний інтерес викликає зовнішній вигляд авто або поведінка водія на дорозі.

Нестандартна манера руху

Патрульні звернуть увагу, якщо автомобіль різко змінює смуги, виконує безпідставні зупинки або рух заднім ходом. Такі маневри можуть навести на думку про відсутність достатнього досвіду у водія або ж про можливе сп’яніння. Саме тому на перший погляд безпечні автомобілі іноді зупиняють для перевірки стану водія й документів.

Недоглянутий зовнішній стан автомобіля

Брудні номери, покриті пилом фари та скло — класичні «причепи» патрулю. Закон забороняє керувати автомобілем із забрудненими реєстраційними знаками, а крім того, занедбаний вигляд часто свідчить про проблеми з технічною справністю, що може загрожувати безпеці руху.

Тонування стекол

За правилами України лобове скло повинно пропускати не менше 75% світла, а передні бокові — не менше 70%. Дзеркальне тонування взагалі заборонене. Тому автомобілі зі «скляними дзеркалами» або дуже темними стелями можуть бути зупинені на перевірку миттєво.

Димний вихлоп та перевезення вантажів

Сильний дим із труби свідчить про несправності двигуна — червоний прапорець для поліцейських. Окрім того, великогабаритні або важкі вантажі привертають увагу через ризик перевищення вагових нормативів. Навіть за наявності всіх дозвільних документів транспорт можуть зупинити для огляду та зважування.

Щоб не привертати зайвої уваги, водієві варто стежити за чистотою авто, дотримуватися правил світлопропускання тонування та своєчасно обслуговувати технічний стан машини.

Вас також можуть зацікавити новини:

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: експерт назвав простий спосіб

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: прості ознаки зносу, коли його перевіряти та чому…

24 години ago

Що повинен пам’ятати кожен водій про накачування коліс узимку

Чому взимку падає тиск у шинах, як правильно їх підкачувати в мороз і чим небезпечні…

1 день ago

Топ-3 бюджетні кросовери для українських водіїв

Топ-3 бюджетні кросовери для українських водіїв у 2025 році: надійні, доступні в обслуговуванні та пристосовані…

1 день ago

Топ-7 автомобілів, які ідеально підходять для українських доріг

Топ-7 автомобілів, які найкраще підходять для українських доріг у 2025 році. Надійні, витривалі моделі з…

1 день ago

Топ-5 автомобілів, які не підходять для українських доріг

Топ-5 автомобілів, які не підходять для українських доріг у 2025 році. Реальні проблеми, витрати на…

1 день ago

Какая домашняя зарядка для электромобиля лучше: портативная или стационарная?

Узнайте, какую зарядку для электромобиля выбрать для дома — портативную или стационарную. Сравниваем удобство, мощность…

3 дні ago