Categories: Статті

Чому патрульна поліція може зупинити машину навіть без порушення ПДР

Підстави для зупинки транспортного засобу в Україні

Водії в нашій країні часто вважають, що поліція може зупинити автомобіль лише за явне порушення ПДР. Насправді ж закон передбачає низку критеріїв для зупинки, й далеко не завжди вони пов’язані з фактичним порушенням правил руху. Найчастіше подібний інтерес викликає зовнішній вигляд авто або поведінка водія на дорозі.

Нестандартна манера руху

Патрульні звернуть увагу, якщо автомобіль різко змінює смуги, виконує безпідставні зупинки або рух заднім ходом. Такі маневри можуть навести на думку про відсутність достатнього досвіду у водія або ж про можливе сп’яніння. Саме тому на перший погляд безпечні автомобілі іноді зупиняють для перевірки стану водія й документів.

Недоглянутий зовнішній стан автомобіля

Брудні номери, покриті пилом фари та скло — класичні «причепи» патрулю. Закон забороняє керувати автомобілем із забрудненими реєстраційними знаками, а крім того, занедбаний вигляд часто свідчить про проблеми з технічною справністю, що може загрожувати безпеці руху.

Тонування стекол

За правилами України лобове скло повинно пропускати не менше 75% світла, а передні бокові — не менше 70%. Дзеркальне тонування взагалі заборонене. Тому автомобілі зі «скляними дзеркалами» або дуже темними стелями можуть бути зупинені на перевірку миттєво.

Димний вихлоп та перевезення вантажів

Сильний дим із труби свідчить про несправності двигуна — червоний прапорець для поліцейських. Окрім того, великогабаритні або важкі вантажі привертають увагу через ризик перевищення вагових нормативів. Навіть за наявності всіх дозвільних документів транспорт можуть зупинити для огляду та зважування.

Щоб не привертати зайвої уваги, водієві варто стежити за чистотою авто, дотримуватися правил світлопропускання тонування та своєчасно обслуговувати технічний стан машини.

Вас також можуть зацікавити новини:

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

30 хвилин ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

1 годину ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

22 години ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

23 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

24 години ago

ТОП-10 найкращих дизельних двигунів сучасності

Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…

1 день ago