Чому покажчики поворотів в автомобілі видають клацаючий звук
Одним із найбільш упізнаваних звуків в автомобілі є клацання покажчиків поворотів. Водії їх чують щодня і легко впізнають серед безлічі інших звуків. Водночас мало хто замислювався, чому сигнали повороту видають характерний звук і як ця технологія еволюціонувала за десятиліття. Відповіді на ці запитання дали експерти видання SlashGear.
Варто розуміти, що історія цього звуку почалася задовго до епохи цифрових технологій. У старих автомобілях клацання були не спеціальним аудіовізуальним рішенням, а побічним ефектом роботи механізму.
«Коли водій вмикав поворотник, електричний струм нагрівав біметалічну пружину всередині циліндричного переривника. Підвищення температури змушувало пружину стикатися з металевим контактом, замикаючи ланцюг і запалюючи лампу поворотника», – каже один із технічних експертів.
Остигання металу призводило до розмикання контакту і згасання лампи. Цикл повторювався, створюючи ритмічний клацаючий звук, який посилювався металевим корпусом переривника.
Незважаючи на те, що перші покажчики повороту з’явилися ще до Другої світової війни, широкого поширення вони набули тільки на початку 1950-х років. Примітно, що їхній характерний звук не був запланованим елементом, а лише механічним наслідком роботи пристрою.
Сьогодні ця технологія працює за іншим принципом. Виробники використовують цифрові команди для управління покажчиками повороту, тому механічне джерело звуку відсутнє. Водночас звук продовжує видаватися, хоча вже й через динаміки автомобіля. Автомобілебудівники вважають, що ця обставина має велике значення для водіїв, які звикли чути роботу поворотників. Характерний звук дає змогу зрозуміти, що поворотник не вимкнений після завершення маневру. Їзда з постійно працюючим покажчиком може дезорієнтувати інших водіїв на дорозі.
Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!