Categories: Статті

Чому у більшості авто похилі лобові скла, а у вантажівок — вертикальні

Багато хто помічав дивну особливість великовантажних автомобілів, у яких, на відміну від більшості легкових автомобілів, не похилі, а вертикальні лобові скла. Як пише SlashGear, ця особливість дизайну не випадкова — вона обумовлена комбінацією факторів безпеки, видимості та аеродинаміки.

Аеродинаміка вирішує все

Перш за все варто відзначити, що похилі лобові скла потрібні для поліпшення аеродинамічних властивостей автомобіля. На високих швидкостях це має велике значення через значний опір повітря, що провокує підвищену витрату палива і зниження динамічних характеристик автомобіля. За рахунок зменшення лобової площі похиле скло дозволяє повітряному потоку плавно обтікати кузов, мінімізуючи аеродинамічний опір.

Оптимальний кут нахилу вітрового скла дає повітрю можливість вільно підніматися вгору і обтікати автомобіль. Через це двигун працює в оптимальному режимі і має хорошу паливну економічність.

Пріоритети вантажівок: безпека і оглядовість

У випадку з великовантажними автомобілями вертикальні лобові скла використовуються з свідомим ігноруванням аеродинаміки. Все тому, що велика площа похилого скління створює оптичні спотворення. Для вантажівок такі ризики неприпустимі, оскільки водії, які знаходяться високо над дорогою, повинні мати можливість оптимально контролювати великі габарити свого транспортного засобу. Тут чітка видимість має першорядне значення.

Вертикальне лобове скло дозволяє водієві вантажівки мати кращий огляд, особливо того, що стосується того, що відбувається внизу – відстежувати пішоходів, велосипедистів і тварин з високої посадки. Аеродинамічні властивості автомобіля і економія палива в цьому зв’язку відходять на другий план.

Винятки з правил

Тим часом деякі виробники вантажівок останнім часом стали частіше використовувати похилі лобові скла при створенні нових моделей. Аеродинамічні кабіни можна зустріти у автомобілів Peterbilt і Volvo.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Артем Панченко

Recent Posts

Топ-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні

ТОП-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні в Україні у 2025-2026 роках: моделі…

6 години ago

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: експерт назвав простий спосіб

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: прості ознаки зносу, коли його перевіряти та чому…

1 день ago

Що повинен пам’ятати кожен водій про накачування коліс узимку

Чому взимку падає тиск у шинах, як правильно їх підкачувати в мороз і чим небезпечні…

1 день ago

Топ-3 бюджетні кросовери для українських водіїв

Топ-3 бюджетні кросовери для українських водіїв у 2025 році: надійні, доступні в обслуговуванні та пристосовані…

1 день ago

Топ-7 автомобілів, які ідеально підходять для українських доріг

Топ-7 автомобілів, які найкраще підходять для українських доріг у 2025 році. Надійні, витривалі моделі з…

1 день ago

Топ-5 автомобілів, які не підходять для українських доріг

Топ-5 автомобілів, які не підходять для українських доріг у 2025 році. Реальні проблеми, витрати на…

1 день ago